برای پاسخ به سؤالات، لازم است که عضو سایت باشید و (با ایمیل و رمز عبورتان) وارد سایت شوید.
با سلام
همینکه قلبا به سمت خدا برگردید و از او طلب بخشش کنید خدا شما رو به راحتی میبخشه. اگر حقی از کسی ضایع کردید تا جایی که در توانتون هست جبران کنید. فایل عف و بخشایش استاد رو حتما گوش کنید.
بعد از طلب بخشش مطمئن باشید بخشیده شدید و دیگه در مورد اون مورد فکر نکنید و به هیچ عنوان درگیری ذهنی نداشته باشید. زیرا شما با این درگیری ذهنی دارید کاری میکنید که احساس بخشش خدا رو در وجودتون از بین ببرید و مدام با احساس گناه زندگی کنید.
با سلام به همه دوستان .با توجه به سوال این دوست عزیز .منم یه سوال دارم.همه جا میگن خدا توبه حق ناس رو نمیپذیره .و بخایم حتی بجاش صدقه بدیم قبول نیست .خب الان تکلیف چیه .وقتی هیچ جوره نمیتونی از افراد حلالیت بگیری
سلام خدمت دوستان
توبه یعنی تغییر شخصیت ، یعنی آدمی بشی که حاضر نیست اون کارو انجام بده . چون آگاه شده ، چون ارتقا پیدا کرده ، چون روش زندگی اش رو عوض کرده ، چون نگاهش به خودش و خالقش عوض شده و …
کسی که توبه میکنه باید امیدوار باشه که اثرات گناه بی اثر میشه و ازبین میره ، برای همین میگه
رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا فرمانروا ببخش برایم گناهانم
کسی که توبه میکنه باید بخواد که احساس خطاکار بودن به کل از وجودش پاک بشه ، برای همین میگه
وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا و بپوشان از ما آثاروجودی گناه
و بعد از توبه باید خودش را مثل بهترین بندگان خدا بداند برای همین میگه
وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ و بمیران با بهترین بندگانت
یعنی وقتی یک کار اشتباه کردیم و پیش خداوند فقط یکبار با تمام وجود گفتیم اشتباه کردیم و دیگه اون آدم نیستیم ، باید با تمام وجود بپذیریم که الله بخشیده و واقعا اون آدم خطاکار نیستیم یعنی دیگه احساس پشیمانی و گناه رو بزاریم کنار و خودمون رو سرزنش نکنیم و بدونیم الان جزو بهترین بندگان الله هستیم
رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ
و واقعا هم با توبه الله می بخشه چون تو دیگه اون آدم سابق نیستی ، یعنی آگاهانه تصمیم گرفتی شخصیت خود را عوض کنی ، از شخصی که فلان عمل زشت را انجام میداد به شخصیتی تبدیل شدی که اون کار را انجام نمیده و الله فرموده اگر شما عوض بشین سرنوشتتون هم عوض میشه
إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ
و همچنین اگر زمان توبه ناامید باشی و فکر کنی خداوند نمیپذیره یا نپذیرفته پس بدان که کافر هستی و اول از کافر بودن توبه کن بعد از خطاها!!!
چراکه فرموده فقط کافران از رحمت او ناامید هستند
إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ.
در پناه الله شاد و ثروتمند باشید
دوست عزیز
بزرگترین توبه ای که ما میتونیم انجام بدیم اینه که دیگه اون کار رو انجام ندیم
خدا بخشنده ترین
احساس گناه نداشته باش
این جمله رو بگو و دیگه بهش فکر نکن
بگو خدایا هر آنچه انجام دادم دلیلش ناآگاهی من بود الان آگاه شدم و دیگر این گناه رو انجام نمیدم خدایا خودت من رو ببخش
و دیگه بهش فکر نکن
خداوند رحمان و رحیمه
دوست من توبه یعنی فراموش کردن گذشته و رها کردن احساس بد و داشتن احساس خوب و اینکه اون کاری الان براش پشیمون هستید رو دیگه تکرار نکنید
با یک بار انجام کار ناشایست اتفاق بدی نمیفته ، کافیه که جلوشو بگیرید ، یا اگه تا الان بارها تکرار شده ، باز هم ایرادی نداره از این به بعد جلوشو بگیرید و دیگه انجامش ندید…
موفق باشید
سلام….حضرت علی در نامه ی ۳۱ نهج البلاغه میفرماید: اگر اشتباه کردی در توبه رو نبسته صدبار اگر توبه شکستی باز آ و عیب نگرفته که بارها و بارها توبه کنی…خدا رحمانه خدا رحیمه خدا توابه خطاب به امام حسن میفرمایند اگر اشتباه کردی نگران نباش برگرد پیش خودش خدا درمان دردهای توهه …توبه شرایطی نداره وقتی حس کردین بهش نیاز دارین برگردین به سمت خودش……خدا اجازه داده تحربه کنیم…که خطا کنیم ..که راه رو پیدا کنیم و بازگشت به خودش رو نیک شمرده…خدا دوستمون داره …شاد باشید
بنام خدا
سلام.بنظر من توبه یعنی هرعمل و باوری که دیگه احساس گناه نداشته باشی.هرچند من خودم رو این باورم هرروز و هرروز کار میکنم و همیشه باید رو این باورم کار کنم.من همیشه که شیطان و نجواها میان و خاطرات و خطاهای گذشته ام رو میارن جلو چشمم تا احساس گتاه کنم به خودم میگم که خداوند توبه پذیر و بخشنده است و نشانه اش که منو بخشیده این است که این لحظه زنذه هستم.منشأ احساسات ما،باورهامونه.پس باید باورهامون رو درست کنیم.
پس هر باوری که به من احساس خوبی در مورد خطاهام بهم بده یعنی توبه.
شاد باشید
سلام
اینکه امیدت رو از همه کس قطع کنی و فقط و فقط از خداوند درخواست بخشش کنی و مطمئن باشی که خداوند تورو بخشیده و دیگه احساس گناه در اون مورد نکنی
دوست خوب . پشیمانی از انجام گناه و قبول کردن مسئول انجام کاری که به اختیار خودت انجام دادی ، میشه توبه ، از خداوند طلب بخشش کنید خدا بسیار توبه پذیر است —-تواب— و دیگه هرگز به آن عمل فکر نکنید و هرگز خودتون رو سرزنش نکنید ، که این خودش گناه بزرگتر رو موجب میشه ……
سلام دوست عزیز
بگو اى بندگان من که بر خویشتن زیادهروى روا داشتهاید از رحمتخدا نومید مشوید در حقیقتخدا همه گناهان را مىآمرزد که او خود آمرزنده مهربان است (۵۳)
قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ﴿۵۳﴾زمر
مهم نیست که درگذشته چقدراشتباه کردی وچقدرخطاکردی
به محض اینکه توبه کنی به محض اینکه ازخداوند طلب مغفرت کنی خداوند تورو خواهد بخشید
این وعدهُ خداونده ووعده خداوندحقه
به هیچ عنوان بخاطر گذشتت خودتو ملامت نکن خودتو سرزنش نکن توقبلاتوشرایطی قرار گرفتی اشتباه کردی العان خداوند تورو آگاه کرده وتو اشتباهت رو فهمیدی وازش طلب عفو وبخشش میکنی وتوبه میکنی وتمام اون گناهان پاک میشه،
باورکن خداوند توروبخشیده اگه خودت خودتو ببخشی
باورکن خداوند تورو بخشیده اگه خودت برای خودت ارزش قائل باشی واگرخودت رو دوست داشته باشی.
ماباید نگاهمون به خداوند رو عوض کنیم،بعضی ها فکرمیکنن خداوند مارو آفریده تا آزمایش کنه،ماروآفریده تاامتحان کنه مارو زجر بده تاما تواون امتحان رفوضه بشیم تامارو بندازه توجهنم.
این باوری هست که خیلی ازافراد دوست دارن تاما داشته باشیم،خیلی ازافراد ازاین موقعیت که احساس گناه ایجاد کنن برای مردم ثروتمند میشن وازافراد سواری میگیرن بخاطراین احساس گناه،
صدها سال بخاطر این شیوه ،احساس گناه ایجاد کردن دارن ازمردم سوء استفاده میکنن.
بدترین احساس،احساس گناه است
بعضی ازخانواده ها توگوش بچهاشون میخونن که بخاطر فلان اشتباه خداوند تورو دوست نداره توگناه بزرگی انجام دادی واین میره توضمیرناخودآگاهشون والعان که بزرگترشدن هرچقدر تلاش میکنن تاموفق بشن به هیچ جا نمیرسن،ونمیدونن که دلیل عدم موفقیتشون اینکه احساس گناه دارن،احساس میکنن لیاقت ندارن احساس میکنن خداوند دوسشون نداره
روی باورهاتون کارکنید
خداوند هرکس روکه باتمام وجود طلب بخشش بخواهد به راحتی میبخشد
بیشترین کلمه که همراه با(رحیم)درقرآن اومده(غفور)هست.
خداوند غفورورحیم هست
خداوند میبخشد براحتی تمام گناهان رو
این روباورکن،الله سادیسم نداره که بخواد مارو ازیت گنه که بخوادمارو همش مورد آزمایش قراربده وما اشتباه کنیم ومارو به جهنم بندازه
خدایی که من میپرستم خدایی که درقرآن درراجبش صحبت شده این خدانیست.
خدای رحمان،خدای غفور
خدای رحیم،خدای وهاب
خدایی که ازدرون وبیرون ما خبرداره روباورکنید.
حرفهای افرادی روکه میخوان به شما احساس گناه بدن روباور نکنید،این توقرآن نیومده،این یک دروغ بزرگه
برای اسباط حرفهای من قرآن رو بخونید سعی کنید عربیش روبخونید تا بهترمتوجه بشید که خداوند چقدرعاشقتونه
موفق باشید
باسلام خدمت شما
از دیدگاه خداوند و جهان هستی همینکه شخصی متوجه اشتباهش شده و داره تلاش میکنه برای رشد و پیشرفت خودش از اون اشتباه یا بقول شما گناه چشم پوشی شده.
واما چیزی که مهمه خود شما هستین.که باید خودتون رو ببخشین.چون تاوقتی که نبخشین نمیتونین حتی یک تصمیم درست برای موفقیتتون بگیرین.
احساس گناه بدترین احساس رو در ما به وجود میاره یعنی احساس خیلی بد.وکائنات به احساسات ما پاسخ میده.یعنی شما بانبخشیدن خودتون دارید از کائنات درخواست میکنید چیزهایی بمن بده که احساس بد رو بمن منتقل کنن…
پس برای ختم شدن این پروسه خودتون رو ببخشین مثل هرشخص دیگری در زندگیتون مثل یک دوست که کاراشتباهی میکنه و شما اون رو می بخشین.تا احساستون اروم اروم خوب بشه..
باتغییر احساس شما اتفاقات خوب وخوبتر هم وارد زندگیتون میشه
شادباشید
سلام دوست خوبم
به نظر من همینکه واقعا از ته دلت پشیمون باشی و از خدا بخوای که تو رو ببخشیه کفایت میکنه. نیازی نیست که کار پیچیده ای انجام بدی.
و مطمئن باش به محض این که توبه کنی خدا تو رو میبخشه.
شاد و پیروز باشید.
با سلام
از سوال شما این موضوع پیداست که شما توجه خودتون رو ی گناه قرار داده اید فایلهای رایگان استاد رو که در زمینه اعتماد بنفس هست رو گوش کنید
وتوی این وادی گیر نکنید چرا که خداوند خیییییییییییییییییلی مهربان وبخشنده هست وطبق باور شما به خدا مهربانی و بخشندگی صورت میگیره
پس طبق فرمایش دوستان عمل کنید خودتون رو با این قضیه که ممکنه باعث ضعف اعتماد بنفس شما بشه درگیر نکنید
امیدوارم موثر واقع بشه
موفق باشید
با سلام خدمت دوستان عزیزم
بنظر من واژه توبه در قرآن با معنی که ما در ذهنمون هست متفاوته و فکر میکنم توبه در قرآن به معنی بازگشت و رو آوردن بعد از یک قهر رو جدایی هست و عمل توبه در قرآن بیشتر از اینکه به بندگان نسبت داده بشه کاریه که خدا اونو انجام میده و خیلی کمتر از خدا ما بنده ها اونو انجام میدیم برای توضیح بهترو بیشتر خوبه آیات ١١٧ و١١٨ سوره توبه رو نگاه کنیم که در اون آیات خداوند سه بار روی میاره بر بنده هاش تا بالاخره اونا توبه میکنند و در نهایت خدا خودش رو اینگونه معرف میکنه که؛خداوند بسیار روز آورنده و مهربان است
با این مقدمه من خودم هر زمان در مورد کاری توبه کردن و بازگشت به خدا به ذهنم خطور میکنه با اشتیاق و ذوق مطمئن هستم که خدا رو به من آورده و در رحمتی رو برام میخواد باز بکنه و شروع کننده خوبی و خیری برام میخواد باشه و با معشوقم خلوت میکنم و با هم آشتی میکنیم به همین زیبایی
بانام خداوسلام
من فکر میکنم هر کسی طبق مداری که درش قرار داره ممکنه کاری بکنه که نتیجه درست ببار نیاره ولی مهم اینه که آدم تجربه درست رو کسب کنه و اونکار رو تکرار کنه چون اشتباه کردن یک انتخابه ولی تکرار یک اشتباه حماقته و محاله که آدم یک کاری رو بارها انجام بده و نتیجه متفاوتی داشته باشه و بنظر من اگه از اشتباه تجربه تاثیرگذار بگیریم که باعث بشه دیگه اونکار رو تکرار نکنیم یعنی توبه کردیم یعنی به مدار بالاتر رفتیم و این یعنی رشد و تعالی،،،، خدا هیچوقت در مورد انسان قضاوت نمیکنه و اگرم در قرآن فرموده خداوند توبه توبه کننده را پذیراست برای اینه که میخواد قانون رو بما یاد بده و بفهمیم که ما هرکاری بکنیم نتیجه ش روهم خودمون میبینیم و این جهان جهان عمل و عکس العمل هست و گرنه خداوند هیچوقت از کارهای اشتباه ما عصبانی نمیشه و احتیاجی به طلب بخشش ماهم نداره ولی ازبس عاشق بندگانش هست قانون رو بهش یادآوری میکنه و دلش میخواد که بنده هاش با انتخاب آگاهانه مسیر درست رو طی کنند تا به سعادت برسند
پس دوست من بدون اینکه احساس عذاب وجدان داشته باشیم اول باید خودمون رو ببخشیم چون خود خداهم بهمون حق انتخاب و حق اشتباه کردن داده و مهم اینه که تکرار اشتباه نداشته باشیم و با در مسیر درست قرار گرفتن یعنی توبه کردیم چون حالمون خوبه چون احساس آزادی و رهایی از اشتباهات گذشته رو داریم،،، خیلی قشنگه نه؟ عاشق چنین خدای مهربان و خالی از قضاوت هستم
شاد و پیروز باشید
با سلام
دوست عزیز با خدا صحبت کردن کاری نداره. همینجوری ک الان سوالت رو مطرح کردی دقیقا هم ب همین سادگی بگی ک خدایا من این راه رو رفتم ب خودم اسیب زدم. مثل حضورت موسی ک بعد از کشتن اون مرد گفت خدایا من ب خودم ظلم کردم من رو ببخش و….
خیلی راحت خودت اول خودت رو ببخش. بگو خدایا من فهمیدم این راهی ک رفتم ب خودم ضرر زده الان میخوام برگردم راه رو بهم نشون بده. البته واقعا باید از بقیه ببری و مستقیم خودش وصل بشی. یعنی تو دلت اینجوری نباشه ک بگی میرم ب فلانی میگم مشکلمو حل بکنه نشد ب خدا میگم. واقا باید از همه بریده باشی و راه رهایی رو فقط وصل شدن ب خدا بدونی.
ک این ی چیز دلی. اما بدون ک بخوای خدا ب ساعت رو روز نکشیده حوابت رو میده. بای من شاید بگم ۱۴-۱۵ ساعت طول کشید از زمانی ک خواستم خدا بهم راه رو نشون بده تا زمانی ک نفهمیدم ججوری شد من وارد سایت شدم و محصول رو هم خریدم و الان ک اینجام.
سادس اما نیست.اینکه درخواست ب همین سادگی خب سادس. اما باور کردن ب اینکه ب همین راحتی ادم جواب میگیره چندان ساده هم نیست.
باور کن و جواب بگیر
شاد باشید (:
سلام دوست من
توبه کردن یک پشیمانی قلبی هست که واقعا حس پشیمانی داری از عملی که انجام دادی و نگران نتایج عمل اشتبات هستی د این لحظه با تمام وجود تصمیم میگیری تا تمام تلاشت رو بکنی تا دیگه این عمل رو تکرار نکنی و به خداوند میگی که واقعا پشیمونی و ازش میخوای تا کمکت کنه و ببخشتت
اینجاست که خدا میبخشتت و همه چی به نفعت پیش میره و خدا اون عمل رو پیش خودش نگه میداره و ابروت رو حفظ میکنه و نمیزاره بقیه بفهمند …
این رو من خودم تجربه کردم و درجایی فکر کنم یک حدیث بود خواندم که توبه کننده از یک عمل مثل کسی است که اصلا این عمل رو انجام نداده.
سلام دوست خوبم
خداوند تورو بخشیده و اینو بدون که وقتی خودت خودتو ببخشی به آرامش میرسی
یه روشی هست که من خودم خیلی استفاده میکنم ولذت میبرم ازش
اول اینکه باید بپذیری که خودت باعث این شدی که این کار یا اتفاق یا هرچیزی تو زندگیت پیش بیاد
بعد به خدا میگی خدایا متاسفم که خودم باعث این اتفاق شدم
بعد میگی خدایا منو ببخش (هرطوری دوست داری با خدا حرف بزن راحت )
بعد از خدا سپاسگذاری میکنی که این عمل که انجام دادی رو بهت (آگاه )کرده و از خدا میخوای که خودتو نسبت به خودش آگاه کنه
بعد ازش شکرکذاری کن بابت آگاه کردنت
آخرش بگو خدایا (خیلی دوست دارم)
این روش خیلی خوبه چو ن بهت آرامش میده
میتونی در مورد این روش تحقیق کنی .اسمش هواپونوپونو..
امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم …شاد و سربلند باشین
سلام دوست عزیزتوبه یعنی تکرارنکردن اون کاری که فکرمیکنی گناهه حالاتوبه واقعی یعنی اینکه به خدابگوتوبه کردم وببخش برای اینکه دیگه اون اشتباهوتکرارنکنی بایدبهش فکرنکنی واحساس گناه نداشته باشی چون اگه بهش فکرکنی واحساس گناه داشته باشی دوباره اون کاروانجام میدی چون توبافکرکردن به اون کاراونودوباره خلق میکنی وبه سمت خودت میکشونی پس همون که بگی توبه کردم قبوله به شرطی که بهش فکرنکنی چون خدابخشندست


