جهان مانند آینه عمل می کند


این فایل در مرداد ماه 1399 بروزرسانی شده است

این فایل فقط در قالب نسخه صوتی است.


این متن خلاصه‌ای از فایل این قسمت می‌باشد، اما برای درک کامل و عمیق‌ترِ مفاهیم، حتماً خود فایل را به طور کامل گوش دهید.

این فایل صوتی ارزشمند، یکی از بنیادین‌ترین اصول حاکم بر جهان هستی و رمز اصلی دستیابی به خوشبختی و موفقیت پایدار را آشکار می‌سازد: قدرت «کانون توجه» در خلق اتفاقات زندگی.

برخلاف تصور رایج که صرفاً «فکر کردن» را عامل تحول می‌داند، استاد عباس‌منش با دقت و صراحت تبیین می‌کنند که این توجه ما است که در هر لحظه، با ارسال فرکانس‌های خاص به جهان، واقعیت فردای ما را خلق می‌کند. زندگی ما نه با آرزوهای صرف، بلکه با ماهیت آن چیزی که دائماً کانون توجه ما قرار گرفته، شکل می‌گیرد.

زندگی ما را «توجه» ما به هر چیز، گسترش می‌دهد. این اصل، قلب تمام آموزه‌های استاد است. هر آنچه ما با فکر کردن، صحبت کردن، دیدن، یا نوشتن به آن توجه می‌کنیم، ماهیت آن را در زندگی خود افزایش می‌دهیم. این توجه، فرکانسی است که به جهان ارسال می‌شود و جهان، شرایط و اتفاقات هم‌جنس با آن فرکانس را به ما بازمی‌گرداند.

  • اگر توجه ما بر نکات منفی، گلایه، شکایت، و بدبختی باشد، حتی اگر آن توجه به یک موضوع خاص محدود شود (مثلاً یک خرابی کوچک در ماشین)، ماهیت و اساس منفی آن موضوع در آینده در قالب اتفاقات ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز بیشتری به زندگی ما دعوت می‌شود.
  • اگر آگاهانه تمرکز خود را بر نعمت‌ها، زیبایی‌ها، داشته‌ها، سلامت، امید، و موقعیت‌های خوب بگذاریم، جریان مثبت و اتفاقات عالی را با سرعتی باورنکردنی به سمت خود جذب خواهیم کرد. نکتۀ حیاتی این است که این انتخاب، کاملاً آگاهانه و تحت کنترل ماست.

تمرکز بر نکات مثبت، بهترین شیوه برای بهره برداری از قدرت کانون توجه است. توجه به نکات مثبت یک نوع بی‌خبری یا سر کردن زیر برف نیست؛ بلکه یک انتخاب فرکانسی هوشمندانه است برای خلق آگاهانه زندگی. استاد با استفاده از تجربیات شخصی خود بیان می‌کنند که چطور با تغییر کانون توجه از یک فرد شدیداً منفی‌نگر به کسی که تمرکزش بر زیبایی‌هاست، حجم اتفاقات ناخواسته در زندگی‌شان از ۱ به ۱۰۰ یا ۱ به ۱۰۰۰ هم کمتر شده است. این تغییر در کانون توجه، نه تنها نگرش به مشکلات موجود را تغییر می‌دهد، بلکه اساساً از وقوع مشکلات بزرگ جلوگیری می‌کند.

تصمیم آگاهانه برای «روزه گرفتن توجه»:‌

استاد توصیه می‌کنند که در باب کانون توجه، مثل یک روزه‌دار عمل کنیم. همان‌طور که روزه، کلام و نگاه ما را پاک نگه می‌دارد، باید پیوسته مراقب باشیم که بر نکات مثبت هر موضوع یا اتفاق، تمرکز کنیم. حتی در شرایطی که به ظاهر ناملایمات زیاد است، همیشه نکات مثبتی برای سپاسگزاری وجود دارد که توجه به آن‌ها، مسیر فرکانسی ما را به سوی بهتر شدن تغییر می‌دهد. در بدترین شرایط زندگی‌تان نیز، هنوز نکاتی هست که اگر نبود، اوضاع بدتر می‌شد؛ به آن‌ها توجه کنید!

اهمیت احساس خوب به عنوان شاخص و قطب‌نما:

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین درس‌های این فایل، شناسایی احساس به عنوان یک مکانیزم بازخورد از سمت جهان است برای اینکه در حال جذب چه جنسی از تجربه ها به زندگی خود هستید.

  • اگر احساستان خوب است، بدانید که تمرکزتان بر روی چیزهایی است که می‌خواهید و در مسیر درست آفرینش آگاهانه قرار دارید.
  • اگر احساستان بد است (قلب گرفته و غمگین)، این نشانۀ واضحی از این است که توجه شما بر روی ناخواسته‌ها و نکات منفی بوده است و بدین واسطه، اتفاقات نامناسب را به زندگی‌تان دعوت کرده‌اید. احساس بد، پیغامی الهی است که نشان می‌دهد از مسیر حقیقت و زیبایی دور شده‌اید. با درک این موضوع، می‌توانیم در کسری از ثانیه کانون توجه را تغییر دهیم.

ارتباط مستقیم تمرکز منفی با سلامت جسم: استاد عباس‌منش تأکید می‌کنند که جسم ما یک بازتابگر بسیار سریع و دقیق از فرکانس‌های ماست. به محض اینکه تمرکز بر روی نکات منفی، مشکلات و ناراحتی‌ها قرار می‌گیرد، جسم فوراً واکنش نشان می‌دهد: درد معده، سردرد، گلودرد، سرفه یا بیماری‌های جسمی خفیف. این‌ها همه پیغام‌هایی از طرف خداوند هستند که به ما هشدار می‌دهند از مسیر سعادت دور شده‌ایم.

توجه به این نشانه‌ها و تغییر فوری کانون توجه، نه تنها در حوزه سلامت، بلکه در تمام جنبه‌های زندگی، ما را به بهشت دنیوی رهنمون می‌سازد. ما خودمان داریم تمام شرایط مالی، جسمی و ارتباطی خود را رقم می‌زنیم. جهان هستی مانند یک آینۀ مطلق عمل می‌کند که فرکانس را دریافت و دقیقاً همان را بدون تغییر، به صورت شرایط و اتفاقات هم‌جنس، به ما بازمی‌گرداند. با تمرکز آگاهانه بر روی نکات مثبت، با قدرت می‌توانید بهشت را در همین دنیا تجربه کنید. اگر می‌خواهید اتفاقات خوب در زندگی شما گسترش یابد، در مورد همان اتفاقات خوب صحبت کنید، بنویسید و توجه خود را بیش از پیش بر آن‌ها متمرکز سازید. این قوانین، سنت‌های بدون تغییر خداوند هستند که به راحتی قابل درک و استفاده‌اند.

این اصل بنیادین، به صورت مفصل در دوره قانون آفرینش آموزش داده شده است.


نوشتن درک خود از آگاهی‌های این فایل در بخش نظرات، به شما کمک می‌کند این آگاهی‌ها به عادت‌های فکری و رفتاری‌تان تبدیل شوند.

منتظر خواندن دیدگاه‌های تأثیرگذارتان هستیم.


توجه

این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.

2363 نظر
توجه

اگر می‌‌خواهی تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسی، لازم است عضو سایت شوی و اگر عضو هستی، می‌توانی با ایمیل و رمز عبورت از اینجا وارد سایت شوی.

بازکردن همه‌ی پاسخ‌هانمایش:    به ترتیب تاریخ   |   به ترتیب امتیاز
    تعداد کل دیدگاه‌های «اعظم پوراکبر (یکتا پرست)» در این صفحه: 1
  1. -
    اعظم پوراکبر (یکتا پرست) گفته:
    مدت عضویت: 3922 روز

    سلام استاد عزیزم و خانواده عزیزم

    نشانه امروز من این فایل ارزشمند بود

    نمیدونم چی بگم از این همه هماهنگی کائنات که در مکان مناسب و مناسب هستیم اگه شکر گزار با حس خوب باشیم

    خیلیییی بخدا راسته و درسته این من که دیگه بهش ایمان اوردم هر چند هنوز درک نمیکنم چطور استاد فهمید که ما نیاز داریم و چطور این سیستم کار میکنه که دقیقا ما رو میبره سراغ همونی که میخوایم کم کم خواهم فهمید با رفتن به مدار بلاتر(((بخش نشانه ای به من نشان بده))

    خلاصه بگم که من حوزه کاری خودم براساس هدایتها و نشانه ها به حوزه ساخت سایتی بنام (از کجا شروع کنم ؟) رسیدم و بعد از اون بر اساس هدایت ها و نشانه ها به قدم بعدی رسیدم به شکرگزاری که بهم الهام شد اولین قدم برای شروع شکرگزاری هست

    و راستش من خودم صدها بار تمرینات شکرگزاری 28 روزه راندابرن رو شرع کردم ولی نیمه کاره همیشه ول کردم (چون درونم کفور و ناشکر بود و هی میگفت که چیزی نیست که تشکر کنم)

    ولی از وقتی تمرکزم بیشتر شده در این حوزه شکرگزاری که بخدا دنیای خیلییی شیرینیه

    از رمین و اسمون نشانه شکرگزاری میاد و همه زمین و زمان به دست هم داده تا من در این بخش خیلییی عالی بشم و همه نوع منابع اموزشی برای قوی کردن من اومدن جلوی راهم.

    و جالبه در همین فایل صوتی هم استاد درباره شکرگزاری صحبت میکردن

    و چند روزه پیش یک کانال سپاسگزاری بصور اتفاقی پیامش رو دیدم که نوشته از فردا چله شکرگزاری شروع میکنیم و بیاین و شروع کنیم همه با هم که در اون اول از بخش 28 روزه شکرگزاری راندابرن شروع میشه و منم فورا شرکت کردم و یک دفتر زیبا براشتم و دارم چند روز همه تمریناتش رو انجام میدم ولی این دفعه تنها نیستم و یک عالمه دوست هستن و دم به ساعت از خوبیهای این تمرینات و نتایجشون میگن و در کل خیلییی شیرینتر و جذابتر شده برام چون که نکات رری درباره شکر گزاری داره که محشره نمیدونم کانالش از کیه اگه علاقمند بودین شا هم شرکت کنین چون هولتون میده براحتی با خیلی تمرینات که با حس خوب شکرگزاری کنیم

    اسم کانالش فکرکنم:

    معجزه سپاسگزاری

    هست اگه در کانال تلگرام بنویسین میاد و اگه در اونجا نوشته بود روزهای شکرگزاری همونه .چون الان که مینویسم روز سومه شکرگزاریه

    جونم براتون بگه:

    من که دیگه دارم استاد شکرگزاری میشم کم کم :

    تا چندین ماهه پیش من تا 6 سال خیلیییی مقید به نماز اول وقت بودم فقط بخاطراین جمله ایت الله بحجت( هر کسی که نماز اول بخواند من ضمانت میکنم که به بالاترین مقامات عالیه میرسد)

    همین حرف رو که دیدم اونقدر اهرم لذت بزرگی برام شد که 6 ساله تمام اول وقتم ترک نشد

    ولی چندین ماهه پیش بدلایلی که اگاهی هایی که رسیده بودم که ادم میتونه به هر طریقی با خدای خودش صحبت کنه حالا یکیش نمازه

    و حالا اگه به اون نماز حس خوبی داریم و حالمون رو بهتر میکنه و حال خوبی داریم در موقع نماز . و در صورتی که من اصلا حس خوبی نداشتم و گفتم پس من از راهی دیگه تشکرمیکنم که حس خوبی داشته باشم و برای همین کم کم نماز رو گذاشتم کنار هر چند اولش خیلی مقاومت داشت ذهنم که دیگه به بالاترین مقامات عالیه نمیرسم ها در صورتیکه من ارزوهای بزرگی چندین ساله دارم و رسیدم به اونها رو فکرمیکردم با همین اول وقت تمومه میرسم

    و خلاصه که دیگه کم کم نخوندم چون حس کردم فقط دارم تقلید کورکورانه میکنم از اجدادم مثل همون قدیمها که بت پرستی میکردن

    و به این اگاهی رسیدم که من اون نماز اول وقت رو برای رسیدن به درخواست هام دارم میخونم اصل نماز که توجه به نکات مثبت و شکرگزاری از خداونده

    ولی امروز اتفاق عجیبی افتاد

    صبح اتفاقی یک کلیپ از اقای پناهیان و ایت لله بحجت درباره نماز دیدم و در اون گفته بود که نماز برای نزدیک تر شدن به خدا و شکرگزاری از خداونده و در کل خیلی نکات تلنگر اور زد درباره نماز اول وقت و توجه

    یک دفعه به دلم اومد یعنی منم دوباره شروع کنم

    گفتم خدایا نشانه بده که شروع کنم دوباره با حس خوب و احساس عالی و شکرگزارانه نماز اول وقتم رو یا نه؟

    و خدا شاهده بعد از یک ثانیه اذان زیبایی شروع به گفتن کردن(از بس سرگرم این فیلمها و شکرگزاری بودم اصلا هواسم به زمان و ساعت نبود که ساعت چنده)

    و این رو نشونه وهدایت بزرگی دیدم

    ولی دیگه من اون اعظم قدیم نبودم که نماز اول وقت رو برای رسیدن به مقامات عالیه بخونه(یک کمی در درونم بود)

    چون صبحش توی یک دفتری یک عالمه از ته دلم شکرگزاری نوشه بودم و از ته دلم از خدا تشکر میکردم

    و این دفعه بهم الهام شد که نماز رو برای فقط تشکر از میلیاردها نعماتی که تا الان داده و میلیاردها نعماتی که

    که در اینده بهم داده و هست شکر کنم با حس خوب مثل کسی که یک نفری بهش خیلییی لطف کرده و همه جوره هواشون داره حالا میخواد ازش تشکر صمیمانه بکنه از ته دلش

    منم فورا وضو گرفتم و جاتون خالی سجاده ای که چندین ماهه جمع بود اوردم و شروع کردم به خوندن

    و همه نماز بو با تفکر درباره معنیش و حسخوب و تشکر میخوندم خصوصا سوره حمد

    خداییش خیلیییی خوش گذشت در نماز چون برای خودش بود و تشکر از خودشکه همه چیزه و اون 10 دقیقه فکر کنم خیلیی توجه بر نکات مثبت همون شکرگزاری داشتم

    خدایا شکرت بابت این همه هدایت که هر لحظه بهمون میکنی

    خدایا شکرت بابت نشانه هایی که بهمون میدی

    خدیاشکرت بابت این نعمت شرگزاری

    کم کم از معجزات شکرگزاریم میام و براتون میگم

    چون هنوز تازه قانون رو دارم درک میکنم

    مرسییی که هستین

    در کل خیلییییی متشکرم بابت همه چیز از همه شما استاد عزیزم و مریم جانم و تیم فنی و دوستان گلم

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای: