اگر میخواهی تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسی، لازم است عضو سایت شوی و اگر عضو هستی، میتوانی با ایمیل و رمز عبورت از اینجا وارد سایت شوی.
اولین باور نادرست اینه که داریم با خدا مثل یه انسان رفتار می کنیم. وقتی می گیم ببخش تا ببخشم مثل یه معامله انسانی می مونه که تازه به طرف مقابل اعتماد هم نداشته باشی. تازه این موضوع بماند که کسی که چنین دیدگاهی داره بعید نیست بعد از انجام معامله به تعهداتی که خودش اون ها رو تعیین کرده عمل نکنه.
دومین باور اشتباه اینه که ما داریم خودمونو در جایگاه خدا قرار می دیم. البته بهتره این طور بگیم که داریم از طرف خدا می بخشیم. هر کسی تو این دنیا بر اساس اعتقاداتش داره لذت می بره یا رنج می کشه یا اغلب ترکیبی از این دو. ما با بخششمون نمی تونیم رنج کسی رو کمتر کنیم یا لذتشو از زندگی بیشتر.
راستش این مسابقه منو یادِ چند سالِ پیشه خودم انداخت زمانی ک واسه شبهایِ قدر میرفتم مسجد تااااااا صبح ضجه و گریه و ناله ک خدا اینو بده اونو بده اگه اینو بدی من اون کارو میکنم اگه اونو بدی من این کارو میکنم و خدا و خداااا و خداااااااااا ???? ولی صدایی نمیومد و چیزی داده نمیشد و حتی نشانه ای هم از اتفاق افتادن اون خواسته هاااا نبود ک نبود واقعاااااااا نبود و نیست چون اولااا خدا خنثی بود یعنی احساسی نداشت ک بخواد ب ضجه هایِ من جواب بده دوما من اگه باور داشتم ک خدا میده ک اصلا لازم نبود ضجه بزنم خییییییییلی با احساسِ خوب و شادی بینهایت ازش میخواستم اون با دست و دلبازیِ تمام میدااااااااد واقعااااا میداد مثلِ الان ?????? چقددددرررر تفاوت هست میانِ این اشک و اون اشک اون خدا با این خدا یه خدا فاصلشون بود خدارو شکر ک هدایت شدم لحظه لحظه سپاسگزار خداوندم بخاطر اینکه منو هدایت کرد
من نظرم اینه ک کسی ک اینجوری از خدا چیزیو میخواد اولا باور نداره ک بی قید و شرط خدا میده با دست و دلبازی تمام ک اصلا بندشه و وظیفه خدا دادن حالا خدا چی بده هر اون چیزی ک بنده میخواد ن خدا
آدمی ک اینجوری درخواست میده باور نداره ک خودشه داره زندگیشو رقم میزنه بی قیدو شرط و بدونِ شک ن خدا این بنده از اوناس ک شبایِ قدر پدرِ خودشو در میاره ک سرنوشتِ یک سالِ بعدش خوب رقم بخوره غافل از اینکه لحظه لحظه زندگیش دستِ خودشه و اون چیزی رقم میخوره ک خودش میخواد ن خدا حالا ثروت میخواد با باورهاش درستش کنه سلامتی میخواد همینطور ووووووخخخخخخ من الان میخندم و چند سالِ پیش جزء همین آدما بودم خداروشکر ک هدایت شدم
این درخواست نشونه کمبود لیاقتِ کسی ک خودش رو لااااایق همه چیزهایِ خوب بدونه بدونِ دلیل ک لایقِ همه چیزهای خوبه پس چرا بیاد ی تعهدی بده ی نذری کنه ک خدا بهش بده باید از خدا بخواد با باور درست با این باور ک خدا میدهد خدا وهابِ همونجوری ک ب حضرت سلیمان داد منو حضرت سلیمان هییییییچ فرقی نداریم مگه حضرت سلیمان نذر کرد تا خدا بهش داد با این باور ک خدا میدهد ب راحتی با دست و دلبازی تمام خواست چیزی رو ک خدا قبل و بعد اون ب کسی نداده بود و خدا بهش داد هر چند حضرت سلیمان هم ب اندازه باورش بهش داده شد
از طرفی همچین آدمی خودشو باور نداره ک میتونه هر چیزی رو ک میخواد بدست بیاره هر چیزی کافیه بخواد و باورشو درست کنه و قدم برداره و خدا میدهد از فضلش
این باورم داره ک ثروت ک نیست ثروت رو خدا ب ی سری از آدما داده و همه ثروت و نعمت دستِ اوناس مگه اینکه فقط خدا اینکارو واسه من بکنه همینجوری ام ک خدا نمیکنه خدا مث آدماس باید بگی من ی جوری جبران میکنم واست ی جایِ دیگه ی جایی ک بنده هات گیرن همونایی ک خودت فقیر و گشنشون کردی و شرررررررررررررک مطلق بی عدالتیه ررررربِ عادل مطلق
و در آخر اینکه آقا خوب یا بدشو نمیدونم فقط هر چی اومد من نوشتم هر چی باشه منم شاگردِ استاد عباسمنش عزیزم ایشون هر چی میتد میگن من هر چی اومد نوشتم واسه اون جایزه هه???????????
سلام ممنونم استاد عزیزمم . و اعضاء سایت که چقدر عالی توضیح دادن .
من خالق هرآن چیزی هستم که بخواهم .
خداوند من رو خالق خلق کرده که با ذهنم فرکانس ارسال کنم و جهان به فرکانسهایم جواب میده .زمانی که این موضوع رو درک کنم که هیچ چیزی جزء خودم تاثیری برای برخورد با اهدافم وجود ندارد .
این باور ها وجود نخواهد داشت که بخوام با خالقم معامله کنم
1-من آدم خوبی نیستم و تا الان کارای خیرخواهانه نکردم که خداوند بهم ثروت بده
2-وای این باور مهم اینکه ،خالق ما رو خالق آفریده و برای خلق کردن نیازی به تائید خداوند نیست که بدست بیارم
3-خداوند براساس خوبی و کارهای شایسته (که از نظر من خوبه )انجام بدم بهم ثروت میده .تو این موضوع خوب بودن کارهای شاسیته(کمکم کردن،بخشش ….)از نظر هر فردی فرق میکنه اما هر کاری که شخص انجام میده که از نظر اون خوبه ،یک احساس خوب براش ایجاد میشه چون اون کاررو دوست دارد . این احساس خوب باعث برخورد ما به خواسته ها میشود
4-باور عدم فراوانی ثروت
-خود بخشش یک تائید بسیار قوی در عمل هست که من خالق هر آنچه بخواهم هستم ،باور فراوانی، و زمانی که من اینو انجام میدم خودمو در شرایط ارسال فرکانس فراوانی ثروت قرار دادم که باعث برخورد بیشتر من با ثروت میشه و اگه همین بخشش رو با باورهای غلط انجام بدم نه تنها ثروت وارد زندگی نمیشه بلکه شرایط بدتر هم میشه .
من برای خلق ثروت،شادی ،سعادی ،سلامتی،روابط عالی،مکان زندگی بینظیر ،تنها کاری که باید انجام دهم ساختن افکار و باورهای درست در مورد اون موضوع هست و حذف باورهای محدود کننده .
جمله پایانی .خداوند همه چیز رو فراوان خلق کرده و ما رو خالق خلق کرده ،
توجه کردن+تکرار نکات مثبت هدف (احساس خوب ایجاد کند)+حذف باورهای متضاد با اون هدف =برخورد با هدف
به نظرم یکی از باور های مخرب که بیس تمام باورهاست «لیاقت نداشتن » هستش چیزی که از دوره ها فهمیدم و خیلی بهم کمک کرد لایق بودن بود
من وقتی روی لایق بدون کار کردم و هنوز هم دارم کار میکنم به سرعت آرامش پیدا کردم ، احساسم همیشه خوبه ، اعتماد به نفسم بالا رفت و همیشه سپاسگزارم
پس نتیجه گرفتم وقتی لیاقت داشته باشی،
توی وجودت ۱-سپاس گزاری و ارامش و احساس خوب داری ۲- اعتماد به نفس داری ۳- فقط روی خدا حساب باز میکنی ، وقتی لایق ندونی خودتو ۱- ترس و نگرانی ، حال بد ۲- عدم اعتماد به نفس ۳- شرک به خداوند چیزهایی هست که باید روشون کار کنید ، من واقعا نتیجه گرفتم وقتی خودمو لایق بهترین ها میدونم و خیلی خیلی باید بیشتر روی خودم کار کنم که بیشتر و بیشتر نتیجه بگیرم
مثال میزنم که بهتر متوجه بشوید
یادمه قبل از اینکه با این سایت آشنا بشم همه مشکلی داشتم برای پول در آوردن دستم به دست بنده بود همیشه دنبال اون کسی بودم که با وعده های دروغین بهم میگفت واست زمین میخرم ،واست ماشین میخرم کمکت میکنم و غیره و من هم از جون مایه میزاشتم برای اون بنده خدا خیلی داستان طولانی هست من خلاصه گفتم ، وقتی با سایت آشنا شدم فهمیدم این موضوع میشه« شرک به خداوند » وقتی میخواستم درخواست حقوق بیشتری بدم یک هفته با خودم کلنجار میرفتم که اگه بگم حقوقمو اضاف کنید اخراج میشم «عدم اعتماد به نفس» و ترسو نگرانی همیشه داشتم چون خودمو لایق نمیدونستم و خدامو نمیشناختم و همیشه مینالیدم «عدم سپاسگزاری و آرامش و حال خوب »
به نظرم من لایق بودن به این چند مورد خلاصه میشه : فقط روی خدا حساب باز کن . عزت نفس داشته باش ، سپاس گزاری کن از خداوند برای این همه فراوانی با آرامش و حال خوب .
«به نظرم من لیاقت نداشتن یا لایق نبودن یکی از مهمترین ترمز هاست »
خدایا شکرت برای همه چیز
در پناه الله یکتا شاد ،ثروتمند ، سعادتمند در دنیا و آخرت باشید ???
1..باور عدم لیاقت که میخوام در کنار کمک کردن به دیگران خدا به من ثروت بده
2..من تو ذهنمه که آدمای پولدار بدن،جهنمی اند،از خدا دورن،خدا دوستشون نداره و…..برا همین این شرطا میزارم تا به خودم ثابت کنم که نه من آدم خوبیم و به خدا هم ثابت کنم ببین به من ثروت نداده چه نیات خیری دارم حالا بیا بده ببین چی کار میکنم.
3..باور کمبود تو دنیا یعنی فکر میکنم همه منتظر پولدار شدن من هستند تا خوب و درست زندگی کنند و هیشکی هیچی نداره و من مسئول زندگی همه هستم
4.. من میخام با این فکر و کار خودما مثل پیامبرا و امامان بهشتی کنم و به خدا نزدیکتر بشم در حالی که به قول قرآن رستگاران کسایی هستند کهبه غیب و قوانین خدا ایمان داشته باشند و همیشه و در همه حال یاد خدا باشند و ایمان به پیامبرا و کتابهای آسمانی و آخرت داشته باشند و از هرررررر چی که دارند انفاق کنند و ببخشند《آیات1 تا 5 سوره بقره》ومنظور از هر چی میتونه علم باشه،محبت باشه،زبون خوش باشه یا …..
5..باور و ایمان کامل ندارم که خدا هر چی بخاما بهم میده و فکر میکنم فضل خدا شامل حال یه عده ی خاصی میشه و من میخام با این شرطا خدا برام دلسوزی کنه و به من هم ثروت بده
6..با این دید از خدا میخام بده که حالا فعلا ندارم ،ندارم و نمیتونم کمک کنم و این فرکانسا دارم مدام به جهان ارسال میکنم پس بیشتر و بیشتر ندار میشم چون فرکانسم منفیه
7.. من حس ترحم و دلسوزی نسبت به بقیه دارم و کمبودها و انرژی منفیشون را دریافت میکنم و چشمم فقط کمبودها فقرها را میبینه پس خودم بیشتر تو این باطلاق غرق میشم
8..شاید بعضی جاها خودم را خدا میدونم و فکر میکنم خدا مثلا فلانی را یادش رفته و من باید پولدار بشم تا به اون کمک کنم و این شرک مطلقه
9.. شاید به خاطر خوشایند مردم و دیگران دوست دارم بخشنده باشم تا همه بگن چه آدم خوبیه و فلان و این بدترین باورمه
به نظر من برای رسیدن به خواسته هامون هرچی که باشه ثروت یا رابطه عاطفی یا هرچیزی باید یه خودخواهی هم داشته باشیم. باید خودمون رو دوست داشته باشیم .
خیلی وقتا من دیدم به خواسته هام نمیرسم چون میگم خوب اون اول برسه بعد من یا حالا اشکالی نداره با همینم قانعم ، و همین باعث شده به خواسته نرسم
جایی که واقعا خواستم برای خودم شخصا و شور و شوق داشتم برای رسیدن بهش اون خواسته من هرچی که بوده اتفاق افتاده .
ادم باید به خودش احترام بزاره
اول خودم بعد بقیه
هروقت انقدر داشتم که لبریز میشد به بقیه میبخشم
البته الانم در حد معقول اتفاق داشته باشیم ولی هروقت که خیلی پر شدیم و انقدر ارضاع شد وجودمون که اگه چیزی رو بخشیدیم دیگه دنبال این نباشیم که طرف باهاش چکار کرد اون موقع ببخشیم
من بر این باورم که بخشش و کمک کردن اصلا بد نیست حتی خوب هم هست اما در جواب سوال اگر بخوام نظر خودمو بدم اینه که وقتی من به الله میگم من اگر این مقدار ثروت رو بدست بیارم فلان مبلغ رو کمک میکنم به نیازمندان یا بیمارستان یا هر چیزی از این قبیل
یا اینطور بگم که اگر این مبلغ وارد زندگیم شه من فلان مبلغ رو میبخشم
این اگرررر ها یعنی شک یعنی تردید
اگر وقتی توی معامله بیاد یعنی احتمال نشدن
ترمز این گونه درخواست ها همین تردید هست همین شک که شاید نشه.
با خدا اگر وارد معامله میشیم اگر و اما توش نیاریم خالصانه و بدون هیچگونه تردیدی بخوایم اونوقته که خدا جواب میدهد درخواستمان را…
سلام و وقت بهخیر و تشکر خدمت استاد عباسمنش عزیز، تیم خوب گروه تحقیقاتی عباسمنش و همه دوستان گرامی
من متاسفانه هنوز دیدگاههای دوستان عزیز رو نخوندم ولی مطمئنم همونطور که استاد گفتند دیدگاههای عالی رو همهگی گذاشتند،
بهنظر من مهمترین ایرادی که در این نوع درخواست از خداوند وجود داره اینه که ما فکر میکنیم خدا هم مثل ما انسانها با مسائل مختلف فکر و برخورد میکنه، و ما احساس میکنیم خدا مثل یک آدم زیرک و معاملهگر هست هست که نگاه میکنه ببینه این چیزی که داره بهما میده در قبالش چی دریافت میکنه، و ما فکر میکنیم که اگه در مقابل خواستهای که از خدا داریم چیزی رو بهعنوان پرداختی(همون قولهایی که به خدا میدیم) باید به خدا بدیم تا خدا هم براش بهصرفه که درخواست ما رو اجابت کنه، در صورتی یکی از مهمترین خصوصیات مهم خداوند که در قرآن و جاهای دیگه آمده “وهابیت” و “کریم” بودن خداست، وهاب یعنی: بخشندگی بیاندازه، طوری که اصلا نمیشه تصور کرد و در درک ما نمیگنجه، “وهاب” یعنی موجودی که اصلا ذاتش بخششه و انگار بلاتشبیه شغلش فقط بخشیدنه، و خصلت “کریم” رو به موجود یا شخصی نسبت میدهند که اگه کاری ویا خدمتی رو به شخصی انجام میده، اصلا این خدمتش رو نمیبینه و انقدر این بیمنتی قوی هست که شخص “کریم” انگار اصلا بهیاد نمییاره و فراموش میکنه خدمتی رو به شخصی انجام داده.
اگه ما واقعا بتونیم خداوند رو بهطور صحیح و کامل “وهاب” و “کریم” ببینیم، میتونیم این دیدگاه اشتباه رو اصلاح کنیم و آنوقت سرعت رسیدن بهخواسته ما فوقالعاده میشه.
با آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام جنبههای زندگی، انشاءالله همه ما بتونیم در مسیر صراطالمستقیم الهی، در دنیا و آخرت عاقبت بهخیر باشیم
با سلام
اولین باور نادرست اینه که داریم با خدا مثل یه انسان رفتار می کنیم. وقتی می گیم ببخش تا ببخشم مثل یه معامله انسانی می مونه که تازه به طرف مقابل اعتماد هم نداشته باشی. تازه این موضوع بماند که کسی که چنین دیدگاهی داره بعید نیست بعد از انجام معامله به تعهداتی که خودش اون ها رو تعیین کرده عمل نکنه.
دومین باور اشتباه اینه که ما داریم خودمونو در جایگاه خدا قرار می دیم. البته بهتره این طور بگیم که داریم از طرف خدا می بخشیم. هر کسی تو این دنیا بر اساس اعتقاداتش داره لذت می بره یا رنج می کشه یا اغلب ترکیبی از این دو. ما با بخششمون نمی تونیم رنج کسی رو کمتر کنیم یا لذتشو از زندگی بیشتر.
سلام به استاد عزیز و دوستان دووووست داشتنی
راستش این مسابقه منو یادِ چند سالِ پیشه خودم انداخت زمانی ک واسه شبهایِ قدر میرفتم مسجد تااااااا صبح ضجه و گریه و ناله ک خدا اینو بده اونو بده اگه اینو بدی من اون کارو میکنم اگه اونو بدی من این کارو میکنم و خدا و خداااا و خداااااااااا ???? ولی صدایی نمیومد و چیزی داده نمیشد و حتی نشانه ای هم از اتفاق افتادن اون خواسته هاااا نبود ک نبود واقعاااااااا نبود و نیست چون اولااا خدا خنثی بود یعنی احساسی نداشت ک بخواد ب ضجه هایِ من جواب بده دوما من اگه باور داشتم ک خدا میده ک اصلا لازم نبود ضجه بزنم خییییییییلی با احساسِ خوب و شادی بینهایت ازش میخواستم اون با دست و دلبازیِ تمام میدااااااااد واقعااااا میداد مثلِ الان ?????? چقددددرررر تفاوت هست میانِ این اشک و اون اشک اون خدا با این خدا یه خدا فاصلشون بود خدارو شکر ک هدایت شدم لحظه لحظه سپاسگزار خداوندم بخاطر اینکه منو هدایت کرد
من نظرم اینه ک کسی ک اینجوری از خدا چیزیو میخواد اولا باور نداره ک بی قید و شرط خدا میده با دست و دلبازی تمام ک اصلا بندشه و وظیفه خدا دادن حالا خدا چی بده هر اون چیزی ک بنده میخواد ن خدا
آدمی ک اینجوری درخواست میده باور نداره ک خودشه داره زندگیشو رقم میزنه بی قیدو شرط و بدونِ شک ن خدا این بنده از اوناس ک شبایِ قدر پدرِ خودشو در میاره ک سرنوشتِ یک سالِ بعدش خوب رقم بخوره غافل از اینکه لحظه لحظه زندگیش دستِ خودشه و اون چیزی رقم میخوره ک خودش میخواد ن خدا حالا ثروت میخواد با باورهاش درستش کنه سلامتی میخواد همینطور ووووووخخخخخخ من الان میخندم و چند سالِ پیش جزء همین آدما بودم خداروشکر ک هدایت شدم
این درخواست نشونه کمبود لیاقتِ کسی ک خودش رو لااااایق همه چیزهایِ خوب بدونه بدونِ دلیل ک لایقِ همه چیزهای خوبه پس چرا بیاد ی تعهدی بده ی نذری کنه ک خدا بهش بده باید از خدا بخواد با باور درست با این باور ک خدا میدهد خدا وهابِ همونجوری ک ب حضرت سلیمان داد منو حضرت سلیمان هییییییچ فرقی نداریم مگه حضرت سلیمان نذر کرد تا خدا بهش داد با این باور ک خدا میدهد ب راحتی با دست و دلبازی تمام خواست چیزی رو ک خدا قبل و بعد اون ب کسی نداده بود و خدا بهش داد هر چند حضرت سلیمان هم ب اندازه باورش بهش داده شد
از طرفی همچین آدمی خودشو باور نداره ک میتونه هر چیزی رو ک میخواد بدست بیاره هر چیزی کافیه بخواد و باورشو درست کنه و قدم برداره و خدا میدهد از فضلش
این باورم داره ک ثروت ک نیست ثروت رو خدا ب ی سری از آدما داده و همه ثروت و نعمت دستِ اوناس مگه اینکه فقط خدا اینکارو واسه من بکنه همینجوری ام ک خدا نمیکنه خدا مث آدماس باید بگی من ی جوری جبران میکنم واست ی جایِ دیگه ی جایی ک بنده هات گیرن همونایی ک خودت فقیر و گشنشون کردی و شرررررررررررررک مطلق بی عدالتیه ررررربِ عادل مطلق
و در آخر اینکه آقا خوب یا بدشو نمیدونم فقط هر چی اومد من نوشتم هر چی باشه منم شاگردِ استاد عباسمنش عزیزم ایشون هر چی میتد میگن من هر چی اومد نوشتم واسه اون جایزه هه???????????
ببخشید زیاد شد
شااااااااااد باشید شاااااااااادِ شااااااااااااااااادِ شاااااااااااااااااااااااااد
لحظه لحظتون پر از احساس خوووووووووووووووووب
???????????????????????????????????????????
سلام ممنونم استاد عزیزمم . و اعضاء سایت که چقدر عالی توضیح دادن .
من خالق هرآن چیزی هستم که بخواهم .
خداوند من رو خالق خلق کرده که با ذهنم فرکانس ارسال کنم و جهان به فرکانسهایم جواب میده .زمانی که این موضوع رو درک کنم که هیچ چیزی جزء خودم تاثیری برای برخورد با اهدافم وجود ندارد .
این باور ها وجود نخواهد داشت که بخوام با خالقم معامله کنم
1-من آدم خوبی نیستم و تا الان کارای خیرخواهانه نکردم که خداوند بهم ثروت بده
2-وای این باور مهم اینکه ،خالق ما رو خالق آفریده و برای خلق کردن نیازی به تائید خداوند نیست که بدست بیارم
3-خداوند براساس خوبی و کارهای شایسته (که از نظر من خوبه )انجام بدم بهم ثروت میده .تو این موضوع خوب بودن کارهای شاسیته(کمکم کردن،بخشش ….)از نظر هر فردی فرق میکنه اما هر کاری که شخص انجام میده که از نظر اون خوبه ،یک احساس خوب براش ایجاد میشه چون اون کاررو دوست دارد . این احساس خوب باعث برخورد ما به خواسته ها میشود
4-باور عدم فراوانی ثروت
-خود بخشش یک تائید بسیار قوی در عمل هست که من خالق هر آنچه بخواهم هستم ،باور فراوانی، و زمانی که من اینو انجام میدم خودمو در شرایط ارسال فرکانس فراوانی ثروت قرار دادم که باعث برخورد بیشتر من با ثروت میشه و اگه همین بخشش رو با باورهای غلط انجام بدم نه تنها ثروت وارد زندگی نمیشه بلکه شرایط بدتر هم میشه .
من برای خلق ثروت،شادی ،سعادی ،سلامتی،روابط عالی،مکان زندگی بینظیر ،تنها کاری که باید انجام دهم ساختن افکار و باورهای درست در مورد اون موضوع هست و حذف باورهای محدود کننده .
جمله پایانی .خداوند همه چیز رو فراوان خلق کرده و ما رو خالق خلق کرده ،
توجه کردن+تکرار نکات مثبت هدف (احساس خوب ایجاد کند)+حذف باورهای متضاد با اون هدف =برخورد با هدف
ممنونم
سلام وبینهایت سپاس
بااین سوال یاددعای مادرم افتادم که میگه خداانقدربهت پول بده که هرجوری دوست داری
خرج کنی که اولش میگیم به به چه دعای باحالی
یکی ازچندین باوری که بااین دعابرای من اومد
این بودکه بایداون طوری که دوست دارم خرج کنم
که یاداوری اموزشهای استادبود
حالادرمورداین سوال زیبا
البته پرسش درست ازبزرگترین زیباییهای زندگی
من شده
یه ترمزبزرگ که بااین درخواست بوجودمیاداینه که
مابینهایت دست خداوندرامیبندیم ومیگیم فقط من دراین صورت ثروتمندمیشوم ودرضمن برای
دیگران نیزتصمیم گیری میکنیم که ازطریق من
روزی داده میشوند
دوم حس دلسوزی ترمزی مخفی دراین درخواست
میباشد
سوم این حس که من الان ثروتمندنیستم
چهارم شرطی کردن مسئله که جایی که مسئله ای
شرطی شدعشق وجودنداردوبی عشق هیچ چیزنیست مثل اینکه من به فرزندم بگم اگه درس
بخونی دوستت دارم
پنجم تعیین اینکه اول من به ثروت برسم بعد
اونها(انچه رابرای خودمیپسندی برای دیگران
بپسند)
ششم توجه به فقرهم درخودت هم دردیگران
هفتم نه من میتوانم پول بسازم نه دیگران
هشتم درخواست ثروت برای خودودیگران قبل
ازطی کردن دوره تکامل خودمون ودیگران
نهم خودرابرترازدیگران دانستن
دهم ومهمترازهمه شرک مخفی دراین درخواست
که من حتی خودم رودراین امرشریک قرارمیدم
خواستم مختصرومفیدبنویسم
شادشادشادشادباشیییییید
با سلام به استاد و همه دوستان عزیز
به نظرم یکی از باور های مخرب که بیس تمام باورهاست «لیاقت نداشتن » هستش چیزی که از دوره ها فهمیدم و خیلی بهم کمک کرد لایق بودن بود
من وقتی روی لایق بدون کار کردم و هنوز هم دارم کار میکنم به سرعت آرامش پیدا کردم ، احساسم همیشه خوبه ، اعتماد به نفسم بالا رفت و همیشه سپاسگزارم
پس نتیجه گرفتم وقتی لیاقت داشته باشی،
توی وجودت ۱-سپاس گزاری و ارامش و احساس خوب داری ۲- اعتماد به نفس داری ۳- فقط روی خدا حساب باز میکنی ، وقتی لایق ندونی خودتو ۱- ترس و نگرانی ، حال بد ۲- عدم اعتماد به نفس ۳- شرک به خداوند چیزهایی هست که باید روشون کار کنید ، من واقعا نتیجه گرفتم وقتی خودمو لایق بهترین ها میدونم و خیلی خیلی باید بیشتر روی خودم کار کنم که بیشتر و بیشتر نتیجه بگیرم
مثال میزنم که بهتر متوجه بشوید
یادمه قبل از اینکه با این سایت آشنا بشم همه مشکلی داشتم برای پول در آوردن دستم به دست بنده بود همیشه دنبال اون کسی بودم که با وعده های دروغین بهم میگفت واست زمین میخرم ،واست ماشین میخرم کمکت میکنم و غیره و من هم از جون مایه میزاشتم برای اون بنده خدا خیلی داستان طولانی هست من خلاصه گفتم ، وقتی با سایت آشنا شدم فهمیدم این موضوع میشه« شرک به خداوند » وقتی میخواستم درخواست حقوق بیشتری بدم یک هفته با خودم کلنجار میرفتم که اگه بگم حقوقمو اضاف کنید اخراج میشم «عدم اعتماد به نفس» و ترسو نگرانی همیشه داشتم چون خودمو لایق نمیدونستم و خدامو نمیشناختم و همیشه مینالیدم «عدم سپاسگزاری و آرامش و حال خوب »
به نظرم من لایق بودن به این چند مورد خلاصه میشه : فقط روی خدا حساب باز کن . عزت نفس داشته باش ، سپاس گزاری کن از خداوند برای این همه فراوانی با آرامش و حال خوب .
«به نظرم من لیاقت نداشتن یا لایق نبودن یکی از مهمترین ترمز هاست »
خدایا شکرت برای همه چیز
در پناه الله یکتا شاد ،ثروتمند ، سعادتمند در دنیا و آخرت باشید ???
سلام به همه ی دوستان عزیز
من تونستم این باورا را از ذهنم بیرون بکشم :
1..باور عدم لیاقت که میخوام در کنار کمک کردن به دیگران خدا به من ثروت بده
2..من تو ذهنمه که آدمای پولدار بدن،جهنمی اند،از خدا دورن،خدا دوستشون نداره و…..برا همین این شرطا میزارم تا به خودم ثابت کنم که نه من آدم خوبیم و به خدا هم ثابت کنم ببین به من ثروت نداده چه نیات خیری دارم حالا بیا بده ببین چی کار میکنم.
3..باور کمبود تو دنیا یعنی فکر میکنم همه منتظر پولدار شدن من هستند تا خوب و درست زندگی کنند و هیشکی هیچی نداره و من مسئول زندگی همه هستم
4.. من میخام با این فکر و کار خودما مثل پیامبرا و امامان بهشتی کنم و به خدا نزدیکتر بشم در حالی که به قول قرآن رستگاران کسایی هستند کهبه غیب و قوانین خدا ایمان داشته باشند و همیشه و در همه حال یاد خدا باشند و ایمان به پیامبرا و کتابهای آسمانی و آخرت داشته باشند و از هرررررر چی که دارند انفاق کنند و ببخشند《آیات1 تا 5 سوره بقره》ومنظور از هر چی میتونه علم باشه،محبت باشه،زبون خوش باشه یا …..
5..باور و ایمان کامل ندارم که خدا هر چی بخاما بهم میده و فکر میکنم فضل خدا شامل حال یه عده ی خاصی میشه و من میخام با این شرطا خدا برام دلسوزی کنه و به من هم ثروت بده
6..با این دید از خدا میخام بده که حالا فعلا ندارم ،ندارم و نمیتونم کمک کنم و این فرکانسا دارم مدام به جهان ارسال میکنم پس بیشتر و بیشتر ندار میشم چون فرکانسم منفیه
7.. من حس ترحم و دلسوزی نسبت به بقیه دارم و کمبودها و انرژی منفیشون را دریافت میکنم و چشمم فقط کمبودها فقرها را میبینه پس خودم بیشتر تو این باطلاق غرق میشم
8..شاید بعضی جاها خودم را خدا میدونم و فکر میکنم خدا مثلا فلانی را یادش رفته و من باید پولدار بشم تا به اون کمک کنم و این شرک مطلقه
9.. شاید به خاطر خوشایند مردم و دیگران دوست دارم بخشنده باشم تا همه بگن چه آدم خوبیه و فلان و این بدترین باورمه
ممنون از وقتی که گذاشتین
به نظر من برای رسیدن به خواسته هامون هرچی که باشه ثروت یا رابطه عاطفی یا هرچیزی باید یه خودخواهی هم داشته باشیم. باید خودمون رو دوست داشته باشیم .
خیلی وقتا من دیدم به خواسته هام نمیرسم چون میگم خوب اون اول برسه بعد من یا حالا اشکالی نداره با همینم قانعم ، و همین باعث شده به خواسته نرسم
جایی که واقعا خواستم برای خودم شخصا و شور و شوق داشتم برای رسیدن بهش اون خواسته من هرچی که بوده اتفاق افتاده .
ادم باید به خودش احترام بزاره
اول خودم بعد بقیه
هروقت انقدر داشتم که لبریز میشد به بقیه میبخشم
البته الانم در حد معقول اتفاق داشته باشیم ولی هروقت که خیلی پر شدیم و انقدر ارضاع شد وجودمون که اگه چیزی رو بخشیدیم دیگه دنبال این نباشیم که طرف باهاش چکار کرد اون موقع ببخشیم
با سلام خدمت دوستان گرامی
من بر این باورم که بخشش و کمک کردن اصلا بد نیست حتی خوب هم هست اما در جواب سوال اگر بخوام نظر خودمو بدم اینه که وقتی من به الله میگم من اگر این مقدار ثروت رو بدست بیارم فلان مبلغ رو کمک میکنم به نیازمندان یا بیمارستان یا هر چیزی از این قبیل
یا اینطور بگم که اگر این مبلغ وارد زندگیم شه من فلان مبلغ رو میبخشم
این اگرررر ها یعنی شک یعنی تردید
اگر وقتی توی معامله بیاد یعنی احتمال نشدن
ترمز این گونه درخواست ها همین تردید هست همین شک که شاید نشه.
با خدا اگر وارد معامله میشیم اگر و اما توش نیاریم خالصانه و بدون هیچگونه تردیدی بخوایم اونوقته که خدا جواب میدهد درخواستمان را…
اباور های نادرست:???
١. خب من الان نمیتونم کمک کنم (به هر دلیل و بهانه ای) و باید اول ثروتمند شوم و سپس…
٢.تمرکز ما روی کمبود خواستمونه که اون رو به این حالت ملتمسانه از خدا میخوایم.
٣. کائنات اهل معامله نیستند ما نمیتونیم با احساسات معامله کنیم چون خداوند عاری از احساس و درچارچوب قوانین عمل میکند.
۴.این شکل درخواست همراه با نا امیدی و توجه به ناخواستتس که خلاف قوانین جهان هستیه و پاسخی نخواهیم گرفت
۵.خداوند و جهان نیازی به کمک و بخشندگی ما نداره، ما میبخشیم که احساس خوب رو دریافت کنیم اما در این درخواست با بخشندگی میخوایم معامله کنیم.
سلام و وقت بهخیر و تشکر خدمت استاد عباسمنش عزیز، تیم خوب گروه تحقیقاتی عباسمنش و همه دوستان گرامی
من متاسفانه هنوز دیدگاههای دوستان عزیز رو نخوندم ولی مطمئنم همونطور که استاد گفتند دیدگاههای عالی رو همهگی گذاشتند،
بهنظر من مهمترین ایرادی که در این نوع درخواست از خداوند وجود داره اینه که ما فکر میکنیم خدا هم مثل ما انسانها با مسائل مختلف فکر و برخورد میکنه، و ما احساس میکنیم خدا مثل یک آدم زیرک و معاملهگر هست هست که نگاه میکنه ببینه این چیزی که داره بهما میده در قبالش چی دریافت میکنه، و ما فکر میکنیم که اگه در مقابل خواستهای که از خدا داریم چیزی رو بهعنوان پرداختی(همون قولهایی که به خدا میدیم) باید به خدا بدیم تا خدا هم براش بهصرفه که درخواست ما رو اجابت کنه، در صورتی یکی از مهمترین خصوصیات مهم خداوند که در قرآن و جاهای دیگه آمده “وهابیت” و “کریم” بودن خداست، وهاب یعنی: بخشندگی بیاندازه، طوری که اصلا نمیشه تصور کرد و در درک ما نمیگنجه، “وهاب” یعنی موجودی که اصلا ذاتش بخششه و انگار بلاتشبیه شغلش فقط بخشیدنه، و خصلت “کریم” رو به موجود یا شخصی نسبت میدهند که اگه کاری ویا خدمتی رو به شخصی انجام میده، اصلا این خدمتش رو نمیبینه و انقدر این بیمنتی قوی هست که شخص “کریم” انگار اصلا بهیاد نمییاره و فراموش میکنه خدمتی رو به شخصی انجام داده.
اگه ما واقعا بتونیم خداوند رو بهطور صحیح و کامل “وهاب” و “کریم” ببینیم، میتونیم این دیدگاه اشتباه رو اصلاح کنیم و آنوقت سرعت رسیدن بهخواسته ما فوقالعاده میشه.
با آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام جنبههای زندگی، انشاءالله همه ما بتونیم در مسیر صراطالمستقیم الهی، در دنیا و آخرت عاقبت بهخیر باشیم