شناسایی «ترمزهای مخفی ذهن» درباره ثروت - صفحه 196 (به ترتیب امتیاز)


توجه

این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.

5123 نظر
توجه

اگر می‌‌خواهی تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسی، لازم است عضو سایت شوی و اگر عضو هستی، می‌توانی با ایمیل و رمز عبورت از اینجا وارد سایت شوی.

بازکردن همه‌ی پاسخ‌هانمایش:    به ترتیب تاریخ   |   به ترتیب امتیاز
  1. -
    عباس شکیبا گفته:
    مدت عضویت: 2861 روز

    ————————————————

    کمک به جهان با خوب زندگی کردن

    ————————————————

    کد اشتباه اینجاست که نمی دونی با این پولی که داری و وقتی که برای خودت خرج می کنی، در حقیقت داری به افراد فقیر کمک می کنی.

    اگر این کد درست رو جایگزین کنیم، دیگه نیازی نیست که خودمون رو مسئول کمک کردن به بقیه بدونیم. بلکه می دونیم با خوب زندگی کردن و متمول زندگی کردن، مستقیم و غیر مستقیم داریم به خیلی ها نون می رسونیم. پس در حقیقت بخشش مستقیم برای خیر رسوندن به بقیه نیاز نیست.

    در واقع یاد مثال استاد افتادم که می گفت اگر شما ثروتمند بشید و بخواید یک ویلا برای خودتون درست کنید، چقدر آدم رو توی کار میارید!‌ از کارگر و بنا و راننده کامیون و حتی اون کشتی که از المان برای شما شیشه میاره و …

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 6 رای:
  2. -
    بهمن جمعی گفته:
    مدت عضویت: 3376 روز

    دیدگاه تکمیلیم رو تقدیم میکنم .با تشکر از دوستان

    ودلیل دیگر همچین تعهدی به خاطر این هست که ما خودمون رو لایق ثروت نمی دونیم و ذهنمون میگه منکه لایق این ثروت نیستیم پس بزار خداوند به خاطر اونکه من نیت کردم بخشی از ثروتم رو به فلانی ها بدم بیاد به من ثروت بده تا که از این طریق به اون فرد هم ثروت برسه و از یه طرف دیگه ریشه همچین نگرشی هم به خاطر شرک هست مثل اینکه خدا خودش نمیتونه ببخشه و برای بخشیدن به سایر بنده هاش نیازمند دیگر بنده هاش هست که ببخشه

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 6 رای:
  3. -
    مرجان شاد گفته:
    مدت عضویت: 3455 روز

    یه موضوع دیگم هست و اون باور عدم لیاقت هست ..

    یعنی خیلی از افراد فکر میکنن لایق ثروتمند شدن نیستن ،و هر پولی که میاد تو زندگیشون رو باید خرج کمک به نیازمندا کنن،شما تو مسابقه برنده باش نگاه کنین هر کسی که میاد مجری ازش میپرسه با این پول اگه برنده بشی میخوای چیکار کنی؟ طرف مثلا خودش معلمه،یا پیک موتوریه،یا هزارتا گرفتاری داره بعد میگه نصفشو میدم به نیازمندا یعنی چی؟ یعنی خودشو لایق اون مقدار پول نمیدونه..

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  4. -
    رها احمدی گفته:
    مدت عضویت: 2823 روز

    سلام به استاد عزیز و تمام اعضای این خانواده صمیمی.

    من به تازگی وارد این جمع شدم و خیلی خیلی دارم از این نظرات استفاده میکنم ولی الان یه سوالی برام مطرح شده و اونم اینه که یه باور غلطی که شاید خیلی از ایرانی ها داریم، بحث مشکل گشا ست. مثلا خیلی از ماها میریم توی مساجد مشکل گشا میدیم یا نذر میکنیم و غذا پخش میکنیم که خدا مشکلمونو حل کنه، آیا اینم جزیی از همون معامله کردن با خدا حساب میشه؟

    البته اینم اضافه کنم که من از بچگیم با این موضوع مشکل داشتم و هیچوقت اعتقاد نداشتم که خدا منتظره که من یه سینی شیرینی به مردم بدم تا مشکل منو حل کنه. ولی اینا باورهای اشتباهیه که توی تمام ما ایرانی ها فک میکنم جزء باورهای بنیادیمونه.

    این باورایی که اینقدر قوی هستن و حتی گاها خودمون هم ازشون بی خبریم رو چجوری میشه تغییر اساسی داد؟

    واقعا از استاد عباسمنش و تیمشون سپاسگزارم که باعث شدن دید ما خیلی خیلی وسیع تر و بازتر بشه.

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  5. -
    امین طاهری گفته:
    مدت عضویت: 3854 روز

    با سلام . من ترمز ها را بیان می کنم .

    اول .. ما داریم میگیم که پول چیز خوبی نیست و ما می خواهیم این وسیله بد (پول و ثروت )را با کارمان که همان کمک به دیگران و … هست طاهر و پاک کنیم .

    دوم .. این پول و ثروت چون درخواست خوبی نیست به شکلی از خدا تقاضا کنیم که خدا از بدست آوردن آن ما را دچار آسیب یا بلایی نکند چون هرکه ثروتمند است دچار بیماری یا بلایی می شود .

    سوم اینکه . ما از بدست آوردن پول و ثروت می ترسیم زیرا امکان انحراف به مسیرهای بد را داریم و فقر ما را از این بدی ها دور نگه می دارد .

    چهارم اینکه . ما انتظار داریم خداوند ما را بخاطر داشتن ثروت مورد عذاب قرار دهد و ما را مجازات کند پس باید به گونه ای رفتار کنیم که مورد این مجازات قرار نگیریم

    پنجم . نفس داشتن پول خطا ست و تا در راهی خیر مصرف نشود داشتن آن به تنهایی و برای مصرف خودم کاری پست و قبیه است که خدا هم مرا نخواهد بخشید

    ششم .. من لیاقت داشتن این ثروت را ندارم پس ای خدا بخاطر کمکی که می خواهم انجام دهم تو این درخواست من را بپذیر و این کار را انجام بده

    هفتم . من پول را از راه معمول و عادی نمیتوانم بدست آورم پس انتظار معجزه دارم تا با کمکی که میکنم با درخواست من موافقت شود .

    هشتم .خدایا به خاطر چنین درخواست بدی که دارم به واسطه کمکی که می خواهم انجام دهم از گناه من در گذر و مرا ببخش .

    نهنم. تو فقر را دوست داری و ثروت را دوست نداری پس من با کمکم از چنین درخواست پلیدی که دارم عذرخواهی می کنم .

    دهم . خدایا اگر فقیر بمونم بهتره چون شاید جواب و حساب و کتاب آخرت برایم سخت شود و کیفر و جهنم در انتظارم باشد .

    در آخر هم لطفا خدایا .مرا فقیر کن و خلاص .

    متشکرم از سوال استاد و امیدوارم برای دوستان مفید باشه .

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  6. -
    حمیدالله خدایی گفته:
    مدت عضویت: 3311 روز

    سلام و درود به گروه تحقیقاتی عباس منش و دوستان گلم و استاد بینهایت عزیزم و عشقم که به من کمک کرد که دیدگاهم رو بنویسم

    دوستای عزیز بفکر ما او قسم دعا کردن پیش خدا و با خدا معامله کردن عدم احساس لیاقت است که کسایکه این جوری دعا می کنن احساس لیاقت ندارن و در عوض ثروت که خدا بهشون میده معامله می کنن که به فقرا کمک کنن تا خدا هم به اونا ثروت بدن.

    و اون افراد در این بین خود و نیاز های خود هیچ اهمیت نمی دهند و به جای که خود و نیاز های خود را در اولویت بگذارند دیگه افراد رو در اولویت میذارن و وقتی اون افراد این جور دعا می کنن می ترسن که ثروتمند شون و به سمت گناه کشانیده شون و نتوانن که به راه درست استفاده کنند و به همین خاطر در دعا هایشان این قید و شرط ها رو میذارن.

    و این به نحو عدم درک عمیق و درستی از قانون است

    و قانون هم همین است که اگه در مدار و فریکانس ثروت باشیم ثروتمند می شیم و نیاز نیست که دل ما به کسی که ثروت نداره بسوزه که اینو در فایلی به کبوتر ها غذا ندهید توضیح داده شده است.

    مثل استادی که به اندازه مساوی بالای تمام شاگردانش کوشش میکنه و اگه روزی امتحان یکی از شاگردان نمره کمی بگیره دل استاد نمی سوزه چون اگه اون شاگرد خودش بدنبال نمره عالی بود زیادتر کوشش می کرد که نمره خوب بگیره.

    خدا هم به همه ما به اندازه مساوی ثروت داده و یکی که روی باور های خودش کار کرده ثروت زیادتر و کسی که کار نکرده ثروت کمتر بدست میاره

    و خداوند گفته که هر کس به اندازه باورش ثروت بدست میاره و اگه دل خدا بسوزه به کسی یعنی نقض حرفای خودش و نقض قانون این سیستم و با این نقض به اون بنده خود ظلم میکنه و ایطوری اون فرد بطور مداوم به فکر کم بود است و اون فردیکه ایطوری دعا میکنه بفکر باور کمبود است که کوشش میکنه به فقرا کمک کنه چون کمک کردن به فقرا هم نوعی نگرش کمبود در جهان است.

    بخاطر همین است که استاد میگه که با افراد ثروتمند رابطه بر قرار کنید چون افراد ثروتمند در مدار ثروت هستند هرگز مارو در مدار فقر قرار نمیده و همیشه کوشش میکنه که مارو در مدار خود قرار بده و البته این کار رو ناخودآگاه انجام میده

    شاد سالم سعادتمند سربلند و ثروتمند باشید

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  7. -
    ثریا حسینی گفته:
    مدت عضویت: 2910 روز

    به نام خداوند بخشنده مهربان

    با سلام خدمت استاد گرامی و همه دوستان

    به نظر من این خواسته چند مانع را باهم داره که همشون به هم گره خوردن اثرشون خیلی بیشتر شده مثل اینکه اثر هر کدومشون و در دیگری ضرب کرده باشی

    اگه بخام تا حدودی تفکیکشون کنم میشه اینجوری عنوان کرد:

    1-یادمون رفته که خدا بسیار بخشنده است و کریم و بدون هیچ چشم داشتی می بخشه و کافیه درست ازش بخای و تو فرکانسش قرار بگیری , که نداشتن یه خدای وهاب و رزاق و بخشنده تواعماق وجودت یه احساس ناامنی یه احساس ناخوشایندی.. به دنبال داره

    2-لیاقت خودمونو دست کم گرفتیم . یادمون باشه خود ما لایق بهترینهاییم بی واسطه , که این روی عزت نفس -اعتماد نفس – باور داشتن توانایی ها – هوش و قدرتی که در وجودمون نهفته است تاثیر سوء داره

    3-کم شدن تمرکز اصلی و حتی تمرکز درجهت عکس آن:

    _ ناخواسته قسمتی از تمرکزت را بردی روی کمبودها

    و تمرکز اصلی ات رو که باید روی هدفت و ثروت و فراوانی باشه متزلزل کردی

    _ علاوه بر این مقداری از انرژی و توانتو درگیرعهدی که بستی میکنه چه جوری انجامش بدی – بد عهدی های گذشته ات – احساس دین …

    _تازه ممکنه این توجه , رفاقت با افراد بی پول و مشکل دار را به همراه داشته باشه که توی این مقطع اینم خودش یه ترمز دیگه است ,از فرکانس اصلی دورت میکنه

    4-تقویت این باور غلط که ثروتمند شدن باید با سختی و تقلای زیاد بدست بیاد چون علاوه بر بهای اصلی هدفت خودتم براش قید وشرط اضافی گذاشتی , که این با کار وتلاش زیاد که توأم با احساس لذت و آرامش زمین تا آسمان فاصله داره , زودتر از زمان رسیدن به هدفت فکر میکنی بهای رسیدن به هدفت را پرداخت کردی و برای پرداخت بهای اصلی کم میاری , ناامید میشی و..

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  8. -
    علی طرفه گفته:
    مدت عضویت: 3474 روز

    سلام خدمت استاد عزیز و همه دوستان گرامی…

    فکر میکنم مهمترین مانعی که در این خواسته قرار دارد احساس عدم لیاقت هست و از اون جایی که فرکانس ها با احساساتی که پشت کلمات و خواسته ها هستند ساخته می شوند، ناخودآگاه و بدون اینکه شخص متوجه باشد جواب برعکس می گیرد یعنی ثروتمند نمی شود زیرا بر مبنای قانون جذب، ثروت به سمت کسی کشیده میشه که خودش رو لایق بدونه در حالی که باور چنین شخصی کاملا متضاد با جذب ثروته.

    دومین ترمز یاور غلط در مورد خداوند و قانون کائناته که این اشخاص فکر می کنن خداوند مشروط ثروت میبخشه و یا با کسی قرارداد امضاء میکنه در صورتی که تنها یک قانون وجود داره و برای همه مردم کره زمین یکسان عمل می‌کنه و تنها کانال جذب ثروت فقط و فقط عمل به قانونه

    خداوند با هیچکس عهد و قرارداد نمیبنده و این خصوصیت سیستم هوشمند جهان هستیه

    ممنونم که وقت گذاشتین و نظر من رو مطالعه کردید.

    با آرزوی سلامتی ثروت و موفقیت برای استاد و تمام کاربران سایت عباسمنش.

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  9. -
    سمیه صادقی گفته:
    مدت عضویت: 4370 روز

    موانع ذهنی در این مکالمه:

    1_خداوند درصورتی که تو هم برایش کاری کنی او هم برات کاری انجام میده..

    2_خدا به همه کمک نمیکنه به بعضی ها کمک میکنه و اون بعضی ها به بعضی دیگر کمک میکنند..مثلا خدا به یه عده خاص پول میده و اون یه عده واسه یه عده دیگه پول میسازن..

    3_موفقیت و رسیدن به پول وابسته به اینه که دعا کنی و خدا خواستتو اجابت کنه راه دیگه ای نداره…راه دیگه اش شاید این باشه که با تلاش طاقت فرسا باید به پول رسید..

    4_پول آسون و راحت و سریعو فقط باید خدا برسونه…

    5_کارایی که طول میکشه که انجام بشه و علت و معلول داره را خودمون انجام میدیم و کار های سریعو خداانجام میده پس اگه قراره سریع به پول رسید باید معجزه شه. با دلیل که نمیشه این همه پول به راحتی به دست آدم برسه…

    6_پول دراوردن سخته و اگه میخوای آسون به دست بیاری باید از معجزه ی خداوند کمک بگیری..

    7_خداوند دارای احساسات انسانیه و جهان هیچ نظم و قانونی واسه اتفاقا نداره..

    8_گاهی موقعا شانس هم در به وجود اوردن پول موثره..

    9_خدا به کسی کمک نمیکنه و با همه ارتباط نداره اگه قراره کمکی بشه باید از نعمتی که خدا به من میده به بقیه کمک کنم…

    10_عدالتی در جهان نیست که به بعضی ها ظلم میشه و به بعضی ها..و به خاطر همین بی عدالتی بعضی ها پولدارن وبعضی ها نه…

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 7 رای:
  10. -
    الهه حیدری گفته:
    مدت عضویت: 2853 روز

    سلام خدمت استاد عباسمنش عزیز و دوستان که مطالب رامیخونند

    سوال مسابقه موانع ذهنی چیست ؟

    ببینید دوستان آنچه که من میدونم اینکه از خداوند ثروت بخوایم بدنیست بلکه عالی هم هست مگر سلیمان نبی ثروت نمیخواست اونم میخواست حتی بیشتر از اونچه که کسی فکرشا بکنه و بدون شرط وشروط خداوند هم بهش عنایت کرد اولا که ترمز عدم لیاقت را نداشت فکر نمیکرد که فروانی براش نیست و این ترمز را هم نداشت و اینکه نمیتونه بهش برسه و حق خودش میدونست

    و خودش را بهترین کس برای این همه داشته میدانست سطل اش را بزرگ برداشت و اینکه ترمز عدم رحمت خداوند راهم نداشت سلیمان ایمان داشت خداوند رحمتش بی نهایت و میدونست بهش هرآنچه را بخواد میده باور داره که اسطوره ثروت وقدرت ام شد

    حالا اگر من از خداوند یه چیزی میخوام کنارش شرطم میگذارم چونکه ته دلم باور ندارم خداوند وهاب و رحیم مثل یه انسان باهاش رفتار میکنم بده بستان راه میندازم و این انرژی قوی و با باورم محدود ش میکنم بافرکانس و احساسم میگم منکه لایق خواستن بدون شرط نیستم

    ثروت خواستن یه گونی پول از آسمان نیست راهها و مسیرها وایده ها ست که میاد مثل جف بزورس مدیر آمازون . ایده آمازون در راه سفر به ذهنش رسید وبهش گفته شد وشرکتش را در کاراژ خونه اش راه انداخت والان 57 میلیارد دلار درآمدش برآورد شده شکر خدا

    پس به قول استاد عباسمنش اکر کسی تونست به جایی برسه من هم میتونم و فقط مسیرها وقانون ها را بشناسیم و از مسیرش بریم …

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای: