شناسایی «ترمزهای مخفی ذهن» درباره ثروت - صفحه 203 (به ترتیب امتیاز)


توجه

این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.

5123 نظر
توجه

اگر می‌‌خواهی تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسی، لازم است عضو سایت شوی و اگر عضو هستی، می‌توانی با ایمیل و رمز عبورت از اینجا وارد سایت شوی.

بازکردن همه‌ی پاسخ‌هانمایش:    به ترتیب تاریخ   |   به ترتیب امتیاز
  1. -
    زهره اسلامی گفته:
    مدت عضویت: 2340 روز

    با سلام به همگی دوستان ؛ من به تازگی وارد سایت شدم و توی این مدت دارم همه جا رو سرک میکشم ؛ امروز به سوال استاد در مورد رفع موانع ذهنی ثروت رسیدم و جواب زیبا و استادانه ی اقای رحمان نژاد ؛؛و چه درهایی که به روی من باز نشد و چه مرزهایی رو که برای من جا به جا نکرد ؛ ،،،

    وقتی قراره و میخواهی که تغییر کنی خداوند دستان و زبانهایی رو در سر راهت میزاره که خودتم در حیرت میمونی ….

    خیلیییی خوشحالم که اینجااام ؛ به زودی از پکیجهای استاد ارجمندمون خرید و استفاده میکنم …

    میخوام از دوره ی عزت نفس شروع کنم …

    همگیییییی ؛ همگیییی شاد و برقرار و ثروتمند و سلامت باشییییم ….در پناه حق

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
    • -
      لیلا رستمی گفته:
      مدت عضویت: 3068 روز

      سلام دوست عزیزم بهت تبریک میگم خیلی خوش اومدید به این ساعت بهترین کارو میکنید عزت نفس معرکه هس اصلا این سایت حرف نداره حتما ۱درخواست از خدا خواستید خداوند اینطور شمارو به این سایت هدایت شدید شاد و موفق باشید

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 0 رای:
  2. -
    حجت لکزایی گفته:
    مدت عضویت: 2517 روز

    با سلام استاد عزیز و الگوی زندگی من

    ذهن خودم درگیر این بود که چرا به خواسته هام نمیرسم و دقیقا با این گرو کشی ها از پروردگار میخواستم زودتر به خواسته ام برسم که واقعا دورتر میشدم‌ واقعا این ترمز و گاز چه مثال قشنگیه برای افکار محدودکننده ی ما

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  3. -
    عمران نوری گفته:
    مدت عضویت: 2335 روز

    سلام خدمت دوستان و استاد عزیز

    از نظر من کد مخرب تو این خواسته اینه که حتما باید در عوض خواسته هامون چیزی باید به خدا بدیم و شرط و شروط بذاریم تا خدا خواسته هامون رو براورده کنه و اینکه یه کنار بنشینیم تا خواسته هامون اماده شه

    در غیر اینصورت اون خواسته مون براورده نمیشه

    در صورتی که چنین نیست خدا ما را به این دنیا افریده که خوشبخت‌و شاد و موفق و ثروتمند و سلامت باشیم و خودمون خالق زندگیمون‌ هستم و باید با توجه به خواسته هامون حرکت کنیم و باور داشته باشیم به هدفمون میرسیم

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  4. -
    میثم رخشان گفته:
    مدت عضویت: 2261 روز

    تا ندهی دریافت نخواهی کرد تا بزری نکاری چیزی برداشت نخواهی کرد خواست خدا بر زندگی همه بندگانش جاریست اوست که میدهد بی منت میگیرد به حکمت که صبر بندگانش را امتحان کند پس این که ما شرط بگذاریم برای رسیدن به خواسته یک باور کهنه و قدیمیست ما اینجاییم که باورهای جدیدی را در زندگی تجربه کنیم ما اینجاییم که سطلمون رو بزرگ کنیم و با پر کردن سوراخ ان منتظر نعمتهای بزرگ خداوند باشیم و این که ما بگوییم خدایا بده به من تا ببخشم در واقع به نظر من کفر است همانا خداوند خودش بخشنده و مهربان است و حساب همه دنیا و موجودات را رسیدگی میکند .خداوند بر دل همه اگاه است و یطرف دیگه قضیه این است که ما با این حرف ی سقف تعیین میکنیم

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  5. -
    نغمه گفته:
    مدت عضویت: 2175 روز

    سلام به استاد عباس منش عزیز و دوستان خوبم در این جمع صمیمی

    بسیار عالی بود نظر تمام دوستانم.خیلی خیلی زیاد استفاده کردم.

    یک سوال برام پیش اومد همین الان و اون اینه که استاد بزرگوار، خودشون در فایل سوم “چگونه درآمد خود را ۳برابر کنیم”میفرمایند که خیلی لذت بخشه آدم پولدار بشه به مادرش و پدرش و خواهر و برادرش کمک کنه،مکه ببرشون، خونه بخره براشون،کمک هزینه دانشگاهشون رو بده و…

    و اینکه در جایی از قرآن که آیه و سوره ش رو حضور ذهن ندارم،خداوند در ذم و ملامتِ کسانی صحبت میکنه که بهشون گفته میشه به فقرا کمک کنید،میگن :اگه خداوند میخواست، به اونها کمک میکرد ،و میگن پس ما چرا ببخشیم؟؟اگه خدا میخواست ،بهشون میداد.

    این نجوای ذهنی رو چگونه خاموش باید کرد؟

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
    • -
      علی انگورج تقوی گفته:
      مدت عضویت: 2938 روز

      با سلام خدمت دوست عزیز🌷

      ببین نیت ها فرق میکنه… ❌یه جایی شما میخوای ثروتمند بشی و برای اینکار چون خدا رو به شکل انسان میبینی و عدم لیاقت داری به خدا میگی که تو اگه بدی من قول میدم کمک کنم خب این کلا غلطه

      ✔️ در جای دیگر شما میخوای ثروتمند بشی و بخاطر خودت، بخاطر لذت بردن و جاری شدن انرژی ثروت، بخاطر فراوانی جهان هستی میای میبخشی و کمک میکنی.

      این دوتا باهم خیلی فرق داره. در قرآن که ملامت شده واسه فردیه که نه عظمت و رزاق بودن خدا رو باور داره و نه فراوانی جهان رو

      امیدوارم تونسته باشم پاسخ مناسبی بدم. شاد و موفق باشید

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
    • -
      محسن قنادی عرب گفته:
      مدت عضویت: 2222 روز

      سلام دوست عزیز

      دوتا موضوعه

      ی وقت داریم درخواست میکنیم از خدا و خودمون موقع درخواست کردن شرط میزاریم اگر پولدار شدم این کار رو میکنم اون کار رو انجام میدم اینجا ارتعاشی که ارسال میکنیم عدم احساس لیاقته احساس گناهه وشاید ارتعاش این موضوع که پولدار شدن خوب نیست ولی من قول میدم کارهای خوب میکنم باورهای پشت این قول و قرارها مهمه….

      ی وقتی داریم برای ذهن پول رو منطقی میکنیم میتونیم بگیم پولدار شدم این کار رو میکنم اون کار رو میکنم

      امیدوارم تونسته باشم منظورم رو گفته باشم

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 1 رای:
  6. -
    بهروز گفته:
    مدت عضویت: 2744 روز

    سلام.

    سپاس مخصوص الله مهربان.

    در خصوص این پرسش در نگاه اول یک ترمز بزرگ، پیدا و اشکار هست،اون هم احساس عدم لیاقت هست.

    ۹۹درصد ما فراموش کردیم که ثروتمند بودن،یک امر طبیعی و ذاتی برای انسانهاست.

    شاید ریشه این فراموشی از جایی هست که ما باور نداریم از خدا هستیم،خلیفه خداوندیم،از ذات او نشات میگیریم و فراموش کردیم که خداوند صاحب همه ثروت هاست.

    فکر میکنیم قانون هستی مثل قانون معامله بین انسانهاست.حتما باید بابت هر کالایی،کالا یا پولی بدیم.در صورتیکه هستی مشتاق رساندن نعمت ها به ماست،تا بدین وسیله گسترش پیدا کنه.

    نسل به نسل به ما گفتند که ما از ابی فرومایه افریده شده ایم(ایات قران را هم برای اثبات حرفشان مثال زدند)ولی نگفتند که منظور ،خلقت جسم فانی ما بوده و اصل ما، روح الهی ماست.

    اما یک ترمز بسیار قوی بجز احساس عدم لیاقت در این پرسش وجود دارد که شاید زیاد هم به باورهای ما مربوط نباشه.ما هر چقدر روی باورهای قدرتمند کننده کار کرده باشیم و حتی باور احساس لیاقت را ساخته باشیم باز هم با این خواسته یکی از قوانین بسیار مهم جهان را نادیده میگیریم.

    (((ما تنها اختیار دعوت نعمت ها به زندگی خودمان را داریم و نمیتوانیم تاثیری بر زندگی و سرنوشت دیگران داشته باشیم)))

    ایا فرد یا افراد یا جامعه ای که قصد کمک به ان را داریم،در مدار دریافت ان نعمت ها هستند.

    بله ما میتونیم طلب خیر و نعمت برای دیگران کنیم،انهم بیشتر بخاطر اینکه تمرکز روی خوبیها کنیم و خوبیها را جذب کنیم،ولی نمیتونیم مسیر رسیدن خیر و نعمت برای دیگران و حتی برای خودمان را هم تعیین کنیم.

    جالب اینجاست که تصور کنید اگر کسی روی باورهای قدرتمند کننده ای مثل فراوانی،توحید،و ….کار نکرده باشه و عادت هایی مثل حرص،طمع،حسادت را ترک نکرده باشه و بخواد همچین معامله ای هم با خدا بکنه چی میشه؟

    نه به داره نه به باره……

    دچار جنگ داخلی میشه!!!!!!!

    به برکت این پرسش،این ترمزها را که میدونستم در ناخوداگاهم مخفی شده را امشب گیر انداختم و کامنت گذاشتم تا قفس محکمی براشون بسازم.

    در پناه حق

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
    • -
      مهناز نظری گفته:
      مدت عضویت: 2123 روز

      سلام خدمت استاد عزیزم ودوستان گلم…من فکر میکنم یکی از اون ترمزا اینه که چرآ نمیشه پس کی میشه این باعث میشه ما تکون نخوریم واز هدفمون دورشیم همون تمرکز رو کی میشه ؤچرا نمیشه خودش یه ترمز علاوه بر چیزایی که دوستان عزیزگفتن .یکی دیگع از اون ترمزا لیاقت که خودمونودرحدآون خواسته شاید نبینیم واگه دقت کنیم بازهم ترمزای دئگه مثل باوروایمان نداشتن به خواستمون که محقق میشه شک داریم .ویا ترس ً…

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 0 رای:
  7. -
    امیرحسین گاراژیان گفته:
    مدت عضویت: 2126 روز

    سلام و خداقوت

    من فکر میکنم که همه ما به یک اندازه به خدا نزدیکیم و این نوع درخواست که خدایا بهم ثروت بده قول میدم که به دیگران بدهم و کمک کنم بدون شک یکی از ترمزهاش عدم احساس لیاقت و عزت نفس هست که من خودم رو نمیبینم و به این بهانه ثروت میخوام تا به دیگران بدهم و ما تصور میکنیم که توان کمک به دیگران رو داریم در حالیکه سیستم جوری برنامه ریزی شده که عصاره باورها و عملکردهامون رو تکثیر میکنه به زندگی خودمون و نه دیگران(مثل همین دیدگاه که بخاطر حس عدم لیاقت بارها و بارها خودمون رو داریم از مسیر خوشبختی دور و دورتر میکنیم فقط به این دلیل که خودمون رو لایق نمیدونیم .. در حالیکه ما قسمتی از خداوند هستیم نفختو فیه من روحی ، از روح خودم در تو دمیدم ، یعنی تو بشین اراده کن چشم من انجامش میدم ، خدایی که اینقدر به ارزشمندی تک تک ماها واقف هست ، این خودمون هستیم که با افکار و باورهای القا شده نامناسب و دروغ از جوهره اصلی وجودمون فرسنگ ها فاصله گرفتیم و همین موضوع درباره دیگران هم صادق هست ، فقط باید زحمت بیاد اوردنش رو بکشند چون همه از یک جوهر هستیم) و در ادامه ممکنه اون شخص با پول شما بره بیچاره کنه خودش رو پس اینجا اون دیدگاهی که من کمکی میتونم بکنم کلا حذف میشه .

    ترمز دیگه ، احساس میکنم این نوع تفکر میگه که خدا نمیتونه به اون فرد کمک کنه مگه بواسطه ثروتی که از طریق ما به افراد بده ، در حالیکه همه ماها به یک میزان به خداوند و نعمت ها دسترسی داریم و تفاوت فقط در آگاهی و باورهاست … .

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  8. -
    نفیسه خدابنده گفته:
    مدت عضویت: 2101 روز

    سلام استاد عزیز

    ته این دید بنظرم اینه که بلاخره نمیشه ک همشو برای خودت بخای پس بقیه چی تو باید نشون بدی ک ب بقیم اهمیت میدی

    و با اینکار میخایم نشون بدیم ک خدایا ببین من حواسم ب بقیم بود فقط خودمو ندیدم

    و ته این ذهنیت اینه ک ما برای خودمون ارزش قائل نیستیم ک همه چیزو برای خودمون بخایم و میخایم با دادن قسمتی از اون ب خودمون ارزش بدیم

    ی مثال میزنم همه چیزای خوب از سلامتی , ثروت و رابطه عاشقانه همه نعمتای خدان وقتی ما از خدا ی رابطه عاشقانه خوب میخایم هیچوقت نمیگیم بمن رابطه خوب بده تا منم قسمتی از اونو بدم ب بقیه و وقتی عشق برامون اتفاق افتاد درواقع فقط خودمونیم ک لذتشو میبریم بدون اینکه با بقیه تقسیمش کنیم پس چرا تو ثروت اینو نمیگیم درصورتیکه اونم نعمت خداس دیگه

    و دلیلش بنظرم ۳ تا چیزه

    ۱_اینکه خودمونو شایسته ثروت نمیبینیم

    ۲_اینکه اصلا ثروتو نعمت خدا نمیدونیم

    ۳_اینکه فکر میکنیم همیشه باید ی چیزو بدیم تا ی چیز دیگه بگیریم

    درمورد درست یا غلط بودنشون ب قطعیت نرسیدمو برام گنگه هنوز ولی چیزایی بود ک با فکر کردن از ذهنم درآوردمشون از خدا میخام ک منو ب وضوح و شفافیت برسونه

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
    گزارش نقض قوانین سایت
    • -
      امیرحسین خواجوی گفته:
      مدت عضویت: 2047 روز

      سلام بهدشما دوست همفرکانسی خانم خدابنده

      بنظر من هم مهمترین عامل رسیدن به ثروت : لایق دونستن خودمدنه.

      بگیم و باور کنیم که من لایق ثروتمند شدنم ، من لایق دلشتن بهترین خونه و ماشینم ، من لایق داشتن بهترین همسرم

      شایسته دونستن خودمون اولین و مهترین گام برای دلشتن ثروت

      بعد که خودمون رو لایق دونستیم باید فراوانی ثروت و نعمت الله رو باور کنیم

      باخودمون تکرار کنیم پول زیادی هست خوشبختی زیادی هست نعمت بی شماری هست.

      تا بشه ملکه ی ذهن و کمکم ایده هایی از جانب رب الهام میشه به ما

      شاید این الهام رو تو تلوزیون بصورت اتفاقی ببینی و بشنوی

      پیش خودت یه سوالی از الله پرسیدی و جوابش رو توی تلوزیون میشنوی و این تصادقی نیست

      با باور کردن این الهامات و عمل کردن در راستاشون نعمت و ثروت وارد زندگی مون میشه

      البته من هنوز دستاوردی توی زندگیم از نظر مالی ندارم اما این رو درک کردم و گفتم بزار بنویسم تا هم یاداوری بشه برای من و هم شاید مفید باشه برای دوستان.

      در پناه الله یکتا ثروتمند و خوشبخت باشید.

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
    • -
      کرامت ضیایی گفته:
      مدت عضویت: 3013 روز

      سلام دوست عزیز

      کامنت فوق‌العاده ای نوشتید

      به نکات جالبی اشاره کردید، از یک زاویه خیلی موشکافانه که نیاز به کار کردن داره.

      اون قسمت که درخواست عشق رو با در خواست ثروت مقایسه کردید عالی بود

      دلیلش هم اینه که به ما از طریق ورودی ها نگفتن که اگر ما به یک رابطه عاشقانه برسیم یکی دیگه باید رابطش خراب بشه …

      یا اگه من سلامتی بخوام یکی دیگه باید مریض بشه تا من همیشه سالم باشم…

      ولی میلیون ها بار از هزاران راه اینو تو مغز مون کردن که آنهایی که ثروتمند شدن از دیگران گرفتند

      اونهایی که ثروتمند شدن خلاف کردند

      در صورتی که تو دنیای واقعی

      تمام افراد موفق

      از صفر و با امکانات موجود شروع. کردن وپله پله رشد کردند

      تمام افراد موفق و ثروتمند با فروش خدمات و محصولات جدید که زندگی رو برای مردم راحت کرده به ثروت رسیدند

      تمام ثروتمندان تو مسیر ثروت سازیشون کلی خیر به دیگران رسوندن …

      کلی شغل ایجاد کردند.

      وبا خرج کردمشون کلی سود به دیگران رسوندن ،

      اونها بارور و ظلم چیزی رو بدست نیاوردند

      بلکه از راه درست حرکت کردند

      بنابر این من وقتی بیام هزاران بار اینها رو برای خودم مثال بزنم وله خودم بگم ،

      دیگه وقتی میخام دعا کنم واز خدا پول بخوام ، دلیلی ندارد که به خدا بگم فلان کاره خیرو انجام میدم و غیره

      این شکل دعا ایراد داره چون ثروت تو ذهن درخواست کننده کثیفه ، ثروت محدوده ، وتمام ثروت مندان آدم های کثیف و ظالمی هستند ، پس اگر تو به من ثروت بدی من قول میدم آدم خوبی باشم .

      نه اینجوری نیست

      من اول باید دنبال نمود های عینی باشم تو دنیای اطرافم و اول باید ثروت رو تو ذهنم معنوی کنم

      بعد از خدا ثروت بخوام

      شاد و سالم و ثروتمند باشید

      میانگین امتیاز به دیدگاه بین 0 رای:
  9. -
    مریم زارع گفته:
    مدت عضویت: 1989 روز

    سلام به استاد عزیزم ومریم دوست داشتنی♥️♥️

    منم خواستم نظرمو بگم که چرا منم اینطور فکر میکردم… چون خودمو لایق نمیدونستم چون فکر میکردم قراره ما ادمای کارای خوب کنیم و از خدا امتیاز بگیریم و این شامل باج دادن به خداست که تو به من بده منم میدم به فلانی… اخه یکی نبود بگه به من که مگه خدا خودش نمیتونه بده بهش .. منتظر منه الان، و‌یا اینکه خدا داره امتحان میکنه مارو که رومونو کم کنه پس ما میگیم دیدی بهم دادی منم رفتم دادم به فلانی!!!!! یه جور حس خدایی بهمون دست میده که اینگار منتی هم داریم میزاریم سر خدا…

    چقدر این باورها مخرب هستن و همون خدایی که منو به اینجا هدایت کرده همون خدا هم راهنمای من و همه دوستانم باشه تا به مسیر درست قدم بزاریم و عمل کنیم🌸🌸🌸

    استاد عزیزم سپاسگزارم که چراغدار این محفل شدین♥️🙏🙏🙏🙏

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  10. -
    کوروش سلیمی گفته:
    مدت عضویت: 1639 روز

    سلام به همه ی دوستان و استاد گرامی.

    من الان این فایل رو گوش دادم و متاسفانه متوجه شدم که من این ترمز رو داشته و دارم که خدایا به من ثروت بده تا به اطرافیانم ک نیازمند هستند کمک کنم.

    هنوز هم مقاومت دارم ک پس نقش “وسیله بودن فرد در کمک کردن به نیازمندان چی میشه.

    گاهی که به یک ادم نیازمند پول برخورد میکنم ؛باخودم میگم نکنه خدا منو وسیله ای برای کمک به اون قرار داده. و اگه کمکش نکنم احساس گناه میکنم و خیلی اذیت میشم.

    نمیدونم چطور با این باورم کنار بیام؟ممنون میشم کمک م کنید. سپاااس

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 6 رای: