شناسایی «ترمزهای مخفی ذهن» درباره ثروت - صفحه 205 (به ترتیب امتیاز)


توجه

این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.

5123 نظر
توجه

اگر می‌‌خواهی تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسی، لازم است عضو سایت شوی و اگر عضو هستی، می‌توانی با ایمیل و رمز عبورت از اینجا وارد سایت شوی.

بازکردن همه‌ی پاسخ‌هانمایش:    به ترتیب تاریخ   |   به ترتیب امتیاز
  1. -
    مریم مجرد گفته:
    مدت عضویت: 3071 روز

    سلام و درود به همه ی عزیزان

    اول اینکه من معتقدم که در هیچ زمینه ی نباید برای خدا شرط قایل شویم

    حتی در هر زمینه ی نذری که میگن خدایا تو حاجت من را بده من اگر حاجتم را گرفتم مثلا یک کار خیری انجام میدم این نذر و نیت به نظر من اشتباه است چون داری برای خدا شرط میذاری برای اینکه مشخص بشه که شما هیچ شرطی قایل نشدی بری قبل از اینکه مثلا به اون پول برسی اول کار خیر را انجام دهی (مطمینا همه ی ما همین الان هم در شرایطی هستیم که هر چند کوچک کار خیری انجام دهیم ) ومطمینا وقتی در کارت شرط نباشد خداوند تو را لایق میدونه چون تو بدون قرار دادن شرط این کار کردی من خودم بارها قبل از اینکه شرطی بذارم کارخیری کردم البته نه با نیتی که خدابیشتر بهم بده بعد دیدم که خدا برام چه کرده

    دومین مطلب اینکه درسته که اگر در هر شرایطی به دیگران کمک کنیم دستی از دستان خداوند هستیم اما آیا او شخص یا اون موسسه لایق یا به قول معروف تو اون مدار هست که ما این کار را بکنیم یا داریم در کار خدا دخالت میکنیم و با این کار ضرر میرسانیم به جهان

    سومین مطلب اینکه من دانشجو که بودم یک استادی داشتیم همیشه میگفت این بدترین دعایی که میکنیم (خدایا به من پول بده تا مثلا به فلان کس کمک کنم) استادمون میگفت خوب چرا دعا نمیکنید که خدا به اون پول بده بعد اون به شما کمک کنه این نشانه خودخواهی شماست یا اینکه همیشه میگفت مادرهایی که دعا میکنند خدا کند بچه من مثلا تو فلان امتحان نفر اول بشه این نشانه خودخواهی است چرا که خیلی از مادرها همچنین دعایی میکنند پس واقعا خدا به کدام دعا اولویت باید بدهد چرا هیچ مادری دعا نمیکنه برای بقیه یا برای هرکس که لایقتر است و فقط بچه خودش را و خودش را در اولویت می بیند و این دعا کاملا مخرب است چرا که خداوند همیشه به ایمان و لیاقت هر فرد پاداش میدهد

    شاد باشید

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 5 رای:
  2. -
    حمید جاوید گفته:
    مدت عضویت: 3623 روز

    با سلام به همگی

    این متن و سوال منو یاد داستان حضرت سلیمان و تقاضاش از خداوند برای اینکه اجازه بده که ی روز روزی تمامی موجودات رو خودش به جای خداوند بده، داستان اینجوری نقل میشه که حضرت سلیمان مدام اصرار میکرد و خداوند بهش از طریق وحی میگفته که از این خواسته بگذر که نمیشه ولی در نهایت انگار حضرت سلیمان از قانون درخواست خوب مطلع بوده که در ادامه داستان میگن حضرت سلیمان به تمام موجودات از جنس حیوانات و … دستور میده تا میتونن غذا جمع کنند و بعد اون غذا ها رو کنار ساحل دریا جمع میکنن و همه موجودات دعوت میشن. همون موقع انگار به نهنگ سر از اب برون میاره و تمام غذا رو طلب میکنه و میگه ای پیامبر خداوند هر روز به من 3 قورت غذا میده و این غذای تو نیم قورت بیشتر نبود!!!!!!!!

    که بعد حضرت سلیمان توبه میکنه و میگه خداوندا براستی فقط تو روزی دهنده موجودات هستی

    میشه بهتر درک کرد که چرا یکی از اسمای خداوند رزاقه.

    و میشه درک کرد که چرا خداوند میگه حتی اگر تمامی دریاها مرکب و تمامی درختان قلم شوند نمیتونید نعماتی رو که بهتون دادم بشمرید

    و چقدر بی خردریه که ماهای نوعی چقدر راحت شرک میورزیم که میگیم قحطی اومد و تورم و بیکاری و روزی سخت بدست میاد و پول زیر پای فیله و……..

    من وقتی متن سوال رو خوندم و گوش دادم ی لحظه شوک شدم گفتم ببین چقدر این باور مشترکه که میشه یصورت سوال بیانش کرد و نشون میده چقدر شرک در وجود ما محفیه

    من خودم یکی از حرفایی که ب خدا میزدم همین بود، میگتم خدایا تو انقدر بهم ثروت بده که بتونم برای پدروو مادرم این کارو کنم و خیلی چیزای دیگه که جنس فرکانشون اینجوری بود.

    به نظرم این درخواست درش شرک خفی وجود داره که ما خودمون رو شریک خداوند برای روزی دادن بخ بقیه میدونمی و چ بسا خوشبخت کردن و رسوندنشون به خواسته هاشون

    فک کنم دیشب بود تو بخش عقل کل تو جواب یکی از بچه ها این ایه رو اخرش براش نوشتم (فک کنم سوالش این بود که تو ی کتاب به اسم جهان بینی 2) اشاره شده که اونایی که بنده پولن (یه همچنین مضمونی داشت) گمراه میشن و فلان

    من این ایه رو براش اوورم که گفتم شما هر چیزی رو شریک خداوند قرار بدیاز راه درست دور میشی

    إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَن یَشَاءُ ۚ وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا (116 نساء)

    که خداوند شرک رو به هیچکی نمیبخشه و هرکی شکر داشته باشه قطعا گمراه میشه، گمراهی که حدی براش نیست. گمراهی که دور دور دور……………………

    خب وقتی من و بهتر بگم ما میگیم خدایا این ثروت رو بده که به فلانی کمک کنیم یعنی میگیم خدایا تو که نمیتونی یا این ادما که نمیتونن مستقیم از تو بخوان، من باید به ی جایگاهی برسم و بعد اونا از طریق من بتونن خوشبخت شن.

    یعنی همین باوری که اکثر ما ایرانیا داریم که اباید واسطه باشه و ما حقیریم، ما که جایگاهی ندرایم.

    ولی اینطوری نیست که اگر بود حضرت علی و دعای کمیل به قول استاد به جای خدا به پیامبرش توسل میکرد ولی یجا هم نیست که حضرت علی بگه یا محمد!!!!!!!!

    به نظرم این شرک اگر نگیم تنها ترین دلیل، اما اصلی ترین دلیل و یجورایی مادر تمام اقدامات و گناهانیه که حضرت علی میگه خدایا تمام گناهانی که نعمات تو دور را دگرگون میکند.

    واقعا وقتی این سوال رو دیدم و شنیدم و این داستان رو به یاد اوردم و حتتی وقتی پاسخی که به اون دوستمون دادم به این نتیجه رسیدم که خیلی شرک در وجودم خفی و پنهانه. و چقدر میتونه این عامل ترمز برامون بصورت ی عامل مثبت رنگین شده باشه تو باورهامون.

    فقط میشه پناه برد به هدایت خداوند برای اینکه خودش هدایتمون کنه و راه درست رو نشونمون بده. و بهمون رحم کنه که در این مسیر از گناهانی که نعمات رو دگرگون میکنه دور بشیم و به سمت هدایتش پیش بریم.

    خداوند برای من کافی است

    شاد باشید (:

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  3. -
    جواد نادری گفته:
    مدت عضویت: 2986 روز

    سلام خدمت دوستان واستاد عزیز و عاشقم

    اول این فایل زدین یک خبر خوب که به نظر من‌ خبر بدیه خخخخ

    در پاسخ به سوال مسابقه نظر بنده اینه که

    اولا بتوچه که کی مریضه کی نداره کی فقیره عدالت خدا نباید زیر سوال بره هرکسی آنچه که کاشته برداشت میگنه همه انسان ها به یک اندازه به این ثروتها دسترسی دارند

    دومین مشکل این درخواست اینه که پول و ثروت نخواه برا کسی اول خودت دوم خودت صدم هم خودت بعد اگه دیدی بکارت نمیاد بده به کسی

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  4. -
    اقای پاشا گفته:
    مدت عضویت: 3363 روز

    سلام .من دوره ی کشف قوانین رو تهیه کردم همراه برادرم منتها چون با ایمیل ایشون هست نمیتونم کامنت بر محصول بذارم اگر میشد همچیین مشکلی رفع شه خیلی عالی میشد.

    به هرحال این فایل فرصتی داده که قسمتی از جزو خودم رو اینجا تایپ کنم که امیدوارم به دردتون بخوره

    موضوع —–> خردید و فروش سهام بورس

    مرحله درخواست —>دوره ها و کتاب هارو خوندم و میخونم و ساعت های زیادی هم دربورس خارج و هم بازار خارج به کار میکنم و هم روی باورها کار میکنم

    مرحله نتیجه ———–> در ابتدا ضرر کردم ولی خداروشکر جبران شده ولی وقتی باید بفروشم انگار مغزم هنگ میکنه و میشینم پایین امدن ارزش سهامم رو تماشا میکنم و با کمی سود با ضرر خارج میشم

    سوال————–> چه باوری باعث میشه از سودهای خوب سهامم چشم پوشی کنم؟تنهابه دو مورد که پیدا کردم اشاره میکنم

    ترمزها ————>

    1-یادم میاد در ابتدا در گوگل سرچ کردم که ایا اصن خرید و فروش سهام حلال است یا نه؟

    من در کل فامیل کسی ندارم که از نت پول بدست بیاورد و همه باسخت کوشی پول درمیاورند

    نتیجه این باور——> پول که نمیشه به این راحتی ها بدست بیاد همه اول صبح میزنن بیرون کلی زحمت میکشن کلی پول کرایه ماشین و با این و اون سرکله زدن پول درمیاورن مگه میشه با چند کلیک پول دربیارم چندین برابر پدرم یا فامیل پول بسازم؟

    البته در ابتدا فشار و حرفای فامیل و خانواده ام خیلی زیاد بود ولی انگار با باور من و جبران ضررهایم کم کم بدون انکه حرفی به انها بزنم فشارها و حرفهاشون کم رنگ و کم رنگ تر شد

    راه حل—–> باور مربوط به پول ساختن بدون درد و رنج و اسان رو باید با جزو نوشتن های زیاد در مورد اینکه کار بورس چقدر میتونه در گسترش تولیدات کشور مهم باشه و با سرمایه ام افراد دیگه کار میکنند و پول من هست که باید برام خوب کارکنه و دیدن افراد ثروتمند در یوتیوب که ثروتشان از طریق بازار سهام بدست اوردند و…….

    2-عضو شدن در کانال های مربوط به سهام و حساس بودن به استادها که نظرشان حالا که بازار منفی ومثبت است چیست؟

    کاری که اخیرا انجام دادم خروج از کانال های تلگرامی که حتی استاد های بنامی دارند زیرا باورهای مخرب زیرا را همراه داشته

    * اساسی ترین آن قطع مسولیت از منفی خوردن سهامم و انداختن مسولیت ان به استادها و افراد فعال بورسی

    *احساس قربانی بودن و اینکه همه هم همینطور هستند و بسیار جالب است که وقتی بازار مثبت است هست همه امید واهی دارند به دلیل باور یک شبه پولدار شدن است و وقتی منفی هست همه حتی استاد های بنام به دنبال افراد پرنفوذ و مقام های کشوری و یا جهانی مانند رییس جمهور و وزیر صنغت معدن و ترامپ و اتحادیه اروپا و… میگردند

    *اینکه بورس یا هر شغلی ایینه از دورن من است وقتی من سیگنالهای فروش و خرید دارم باید انجامش دهم یا گوش به اخبار و استادها چیزی جز سر در گمی و دچار شدن به سرنوشت عامه مردم نصیبم نخواهد شد

    *جالب هست بدانید نظر یکی از ثروتمندترین افرادبه نام ریچارد دنیس نویسنده کتاب TurtleTrader که معلم اموزش بازار فارکس(ی جور بورس بین المللی) در مورد خرید هم همینطور هست که اخبار رو اصلا چک نکنید و نسبت به اون خرید نکنید و طبق ی سیتستم که منطبق با روحیه شماست خرید و فروش کنید و از الهاماتتان برای خرید استفاده کنیدولی الهامتتان باید در راستای سیستم که طراحی کردین باشه تا شما رو از حس های طمع و ترس ایمن کنه که این احساس سمی قوی برای سهامدار حرفه ای هست. در واقع پول ساختن در بورس برابر است با مدیریت احساس نه خبر و استاد و ……

    آگاهی ترمزها خیلی به من کمک کننده بود وبراش ی جزوه جداگانه تهیه کردم که در مورد سلامتی ثروت و روابط فکر میکنه و ابهاماتمو با باورهای درست رفع میکنم در واقع ایده عیب یابی باعث میشه ما کارمون خیلی ساده تر بشه و روی باوری کارکنیم که برامون اولویت و اثر بالایی داشته باشه

    الهی ترمزتون برای رسیدن به خواسته ببره :D

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  5. -
    فردین وناهید گفته:
    مدت عضویت: 3878 روز

    سلام

    عرض ادب خدمت همه تون

    من باور دیگری که به ذهنم رسید که ثروت معنوی هر چقدر ثروتمند تر باشیم نزد خدا محبوب تریم وما باید از خدا ثروت بخواهیم در حد بینهایت چون که وظیفه ما اینه که تنها خدارو بپرستیم وتنها از خدا یاری بجویم وظیفه خداوند اینه که تمام خواسته های ما رو برآورده کنه وما باید فقط وابسته به خداوند باشیم ودر حد بینهایت بدون هیچ قید وشرطی ازش نعمت بخوایم

    به خدا ولا همین

    بخوای ازش در حدبینهایت

    در پناه خدا شاد وثروتمند باشید

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  6. -
    سیدعلی صبوری گفته:
    مدت عضویت: 4163 روز

    با سلام خدمت استاد عزیز و همه دوستان.

    وقتی فایلو گوش دادم با خودم گفتم ای دل قافل چه اشتباهی میکردم چون من در تمام خواسته هام از خدا همین جوریم یعنی اصلا تمام خواسته هام مخصوصا از لحاظ مالی همش اومد جلو چشمم و تازه فهمیدم چرا بااین که این همه دارم رو خودم کارمیکنم جواب نمیگیرم اصلا یه حال عجیبی بهم دست داد. نشستم فکر کردم ببینم چرا این طرز فکر جلوی پیشرفت رو میگیره

    1: این که ما این دیالوگها نشون میدیدم که اعتماد به نفسمون کمه که باوره اینو داریم که من که نمیتونم برسم من که دراین حد نیستم من که لیاقتشو ندارم با دادن بخشی از مال یا کمک کردن میخوام این کمبود رو یه جوری جبران کنم و این حس عدم لیاقتو اینجوری جبرانش کنم

    2: نکته دیگه ای که از دل این حرفها میشه متوجه شد شرک و کمبود ایمانه. یعنی به خدا ایمان نداریم که او بدون حساب نعمت میدهد قدرت خدارو قبول نداره با اینکه داره از خدا درخواست میکنه ولی ته دلش میگه اگه نشد اگه نداد لااقل با این نیت بهم بده. که این هم برگرفته از نگاه انسان گونه به خداست. یاد مبحث صلاح و غیر صلاح استاد افتادم که میگفت اگر یه لحظه بگی خدایا اگه به صلاهمه بده اگر نیست نده ابدا به خواستت نمیرسی اینجام همینجوریه تو بخواه با فرکانسات محاله که نشه غیر ممکنه نشه دیگه لازم نیست که گرو کشی کنی باید یاد بگیریم این تفکر انسانی رو راجب خدا کنار بزاریم و بگیم که خدا یه انرژیه که شکل میگیره و به ما هرآنچه را ک بخوایم میده فقط باید خدارو به این شکل باور کنیم اونوقت دیگه نمیگیم که خدایا تو به من بده این نعمتو بعد من اینقدشو میبخشم. اصلا با همین حرف یجورایی داریم ته دلمون میگیم که امکان داره خدا نده فلان نعمتو من با این کار تحریکش میکنم که بهم بده اگر خدارو انرژی شکل گیرنده ببینیم دیگه گروکشی نمیکنیم اما و اگر نمیاریم ازش میخوایم با فرکانسهامون اونم میده همین ولی باید این خدارو باور کنیم که به قول استاد سخته

    3: موضوع دیگه فرکانسیه که داریم ارسال میکنیم. به نطر من با این ادبیات حرف زدن و خواستن داریم این فرکانس رو ارسال میکنیم که من این خواسترو نمیخوام

    چون داریم میگیم که من که همشو برا خودم نمیخوام یجورایی انگار ته دلکون نمیخوادش

    4: موضوع دیگه برمیگرده به این باور بد بودن ثروت با این جمله ها یاد پول شویی افتادم. انگار که ته دلمون از اون ثروته از اون پوله به خاطر کثیف بودن و غیر خدایی بودنش بدمون میاد میخوایم اینجوری این پول کثیف و چرکو تبدیل به یک پول تمیز بکنیم

    اینایی که موشتمو اول از همه به خودم گفتم چون من یک نمونه از افرادیم که تا دیروز همینجوری درخواست میکردم وولی الان میگم که تو چرا همشو برا خودت نخوای اول خودت تو مهمی تویی که باید به خواسته هات برسی بقیم خودشون میرسن من نمیی تونمبه کسی کمک کنم اینو استاد همیشه میگه که ما نمیتونیم به کسی به غیر از خودمون کمک کنیم با این کار فقط خودمون رو از نعمتو ثروت و تمام موهبت های خدا داریم دور میکنیم اصلا با این جملات ما داریم عدل خدارو زیر سوال میبریم که خدا که به اینا کمک نمیکنه بزار من بهشون کمک کنم

    بی صبرانه منتظر جواب استادم تا با بتونم این ترمزی که این همه مارو تو دردسر انداخته بر طرفش کنیم برای همه دوستان ثروت بینهایت سلامتی و شادی رو آرزو میکنم و سپاس گذارم که متن من رو مطالعه کردید

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  7. -
    هاشم حسینی گفته:
    مدت عضویت: 3839 روز

    سلام

    سپاسگزارم هزار شکر که در جمع شما هم فرکانسی ها ی پر انرژی و بانشاط و امیدوار هستم .چی بتر ازین چی لذت بخش تراز هرس کردن علفهای هرز .

    ارزو میکنم هر روز با چشیدن تازه به تازه چشم انداز مصورات دلخواهتون همواره زندگی بابرکت باسعادت ، سرشار از بی نیازی و منحصربفرد داشته باشین. . .

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  8. -
    سید مهدی حسینی گفته:
    مدت عضویت: 3623 روز

    سلام خدمت همه دوستان عزیز

    یکی از باورهای محدودکننده ای که باعث می شود انسان چنین تفکری داشته باشد باور احساس عدم لیاقت و شایستگی است که انسان خود را شایسته داشتن ثروت فراوان جز با زجر و تلاش نمیداند پس هنگام درخواست از خداوند برای رسیدن به پول زیاد قول میدهد که پس از به دست آوردن آن به انجام کارهای خیر رو بیاورد و آن کار خیر را توجیحی برای تلاش خود برای آن ثروت فراوان میداند.

    همچنین با این باور که اگر من ثروت مند شوم انسان بدی میشوم سعی میکند که بعد از رسیدن به ثروت ، خود را انسان خوبی جلوه دهد با بخشش قسمتی از آن پول از این باور فرار کند.

    ترمز دیگر در این طرز تفکر این است که ما گمان میکنیم فقرا نیازمند بخشش ثروتمندان ،ضعیفان نیازمند توجه قدرتمندان و انسان ها نیازمند داشته های دیگرانند در صورتی اولا تنها منبع ثروت و قدرت خداوند است و ثانیا هرکسی میتواند با توجه به باور هایش زندگی زیبایی برای خود بسازد و فقرا نیازمند بخشش من و دیگران نیستند بلکه نیازمند تغییر الگو های فکری خودشانند و اگر من کمکی میکنم در واقع به خود کمک کرده ام.

    ترمز دیگر مشکل در باور فراوانی است من قبلا گمان میکردم ثروت در جهان محدود است و اگر من ثروت زیادی به دست آورم از دیگران گرفته میشود و من باید بخشی از آن را به فقرا برگردانم در صورتی که جهان سرشار از وفور و فراوانی برای همه ماست.

    امیدوارم هر روز باور های قدرتمند بیشتری در ما شکل بگیرد در پناه خداوند بخشنده

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای:
  9. -
    زهرا رضی گفته:
    مدت عضویت: 3105 روز

    سلام و……..

    ۱۰۰تاسلام

    ?????اول دست زدم ب افتخارتون .

    اصن ی وضعیه

    مگه داریم مگه میشه ؟

    وای ک چقدر شما خوبین

    چقدر نظرات فوق العاده هستن

    چقدر باورهای قشنگ

    چقدر خوب ودقیق دارین باگ های ذهنی مو میکشین بیرون

    الحق والانصاف ک فتبارک الله احسن الخالقین هستیم

    اصن مگه میشه ?الله ما? رب ما ?چیزی رو خلق کنه بعد بخودش آفرین بگه و عالی نباشه

    الهی شکرت الهی شکرت الهی شکرت

    ????????

    عزیزدردانه های خدا در پناه رب العالمین باشید

    میانگین امتیاز به دیدگاه بین 4 رای: